19 دی: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اتعقاد تفاهم نامه انتقال تکنولوژی دانش پزشکی، صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به عراق خبر داد.
بهرام عین اللهی روز دوشنبه در حاشیه نشست جمع بندی سفر وزیر بهداشت عراق در ستاد وزارت بهداشت برگزارشد، افزود: کارگروه مشترک در حوزه سلامت میان ایران و عراق به امضا رسید و قرار است در دولت مردمی ارتباط این دو کشور تسریع شود.
وی ادامه داد: در عالی ترین سطح در حوزه سلامت با عراق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی توافق داریم و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور تسریع شده و با قوت انجام خواهد شد.
عین اللهی با اشاره به توافق انجام شده در جهت تبادل استاد و دانشجو به عراق، اظهار داشت: سه هزار هزار ۲۰۰ دانشجو عراقی در ایران تحصیل می کنند و دانشگاه بین المللی سبطین در عراق نیز توسط اساتید ایرانی اداره شده و خدمات زیادی را در حوزه سلامت ارائه می دهد.
وی بر لزوم همکاری‌های مشترک میان دو کشور ایران و عراق در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌های بین دو کشور به‌ویژه در حوزه منابع انسانی وجود دارد و دانش فنی و مهندسی در کنار سایر دستاوردهای نظام سلامت، از نقاط قوت وزارت بهداشت ایران است.
وی تصریح کرد: بهره‌گیری از تجارب ایران در حوزه بیمارستان سازی از موضوعاتی است که امکان به اشتراک‌گذاری تجارب و انتقال دانش آن برای کشور عراق فراهم است.
وزیر بهداشت با تاکید بر سلامت زائران در اربعین حسینی، گفت: با توجه به اهمیت ارتقای سلامت زائران اربعین حسینی توافقات خوبی با کشور عراق در خصوص کیفیت خدمات دهی در حوزه بهداشت و درمان به آنها انجام شده و سطح سلامت در مراسم امسال افزایش می یابد.
صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق نیز گفت: بازدیدهایی از برخی کارخانه های دارویی و تجهیزات پزشکی ایران انجام دادیم  و در صدد همکاری در این حوزه با ایران بوده و تفاهم نامه هایی را امضا کردیم که تمنولوزی داروهای بایوتک به عراق منتقل شود.
وی تصریح کرد: همچنین در حوزه آموزش پزشکی، بیمارستان سازی درصدد همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم و این سفر چهار روزه بسیار فواید زیادی برای ما داشته است.
  • نویسنده :
  • منبع :