19 دی: در پی آتش سوزی یک مخزن در شرکت پالایش نفت آفتاب، قریب به ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشانی، سریعا نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند و در ساعت ۱۷ آتش مهار شده و در حال انجام لکه گیری مربوطه می باشند.
به گزارش روابط عمومی پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشته و خسارت چشمگیری به این شرکت وارد نشده است.

همچنین در پی این حادثه، دادستان مرکز استان هرمزگان در محل آتش‌سوزی پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس حضور یافت.

علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان به منظور بررسی موضوع آتش سوزی در بخش هایی از پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس شخصاً در محل حادثه حضور یافت.
دادستان مرکز استان هرمزگان در این بازدید که مسئولان آتش نشانی، مدیریت بحران، ضابطین و مسئولین پالایشگاه نفت آفتاب حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اطفای حریق این مجتمع پالایشگاهی را دریافت کرد.
وی همچنین برای اطفا و مهار حریق با بسیج کلیه امکانات موجود در دستگاه های مختلف و اعزام تیم های آتش نشانی و تانکرهای آبرسان دستورات لازم را صادر کرد.
دادستان مرکز استان هرمزگان در ادامه با تأکید بر لزوم بررسی علل این حادثه، گفت: در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده است و مطابق اعلام کارشناسان به دلیل دمای بالای آتش در محل آتش سوزی فعلا امکان اعلام دقیق علت آتش سوزی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه گزارش نهایی حادثه پس از تکمیل تحقیقات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد تیم کارشناسی ویژه ای در محل حضور یافته و این موضوع را به صورت دقیق بررسی و اظهار نظر کند.
گفتنی است؛ ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ بخش هایی از پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس دچار آتش سوزی شد که این حادثه تاکنون کشته و مصدومی نداشته است.
در همین رابطه، رویا جهانگیری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه بالگرد، به منطقه اعزام شد.  
وی افزود: به دنبال گزارش آتش‌سوزی در مجتمع صنعتی خلیج فارس واقع در غرب بندرعباس تیم واکنش سریع و امدادی اورژانس استان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.
جهانگیری ادامه داد: پس از نخستین گزارش آتش‌سوزی بالگرد اورژانس استان جهت بررسی وسعت و میزان آتش‌سوزی به محل اعزام شد.  
وی افزود: هم‌اکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های اورژانس گچین، بلوار ساحلی، اورژانس بانوان به محل اعزام شده و میزان خسارت جانی و مالی در دست بررسی است.  
به گفته وی، هم اکنون بر اساس ارزیابی هوایی اورژانس بندرعباس، از ۵ مخزن همجوار هم، دو مخزن منفجر شده و آتش‌سوزی گسترده‌ای رخ داده است.
جهانگیری در این خصوص با بیان اینکه تمام مراکز درمانی و بیمارستانی در حال آماده باش هستند؛ گفت: هنوز آمار دقیق مصدومان در دست نیست پس از دریافت اطلاعات  تکمیلی، اطلاع رسانی خواهد شد. 
  • نویسنده :
  • منبع :