یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «لزوم تجدیدنظر در رفتارهای انتخاباتی نهادها » به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

کمتر از هشت ماه تا برگزاری انتخابات مانده است یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان کشور این روزها نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی و نقش آن در گرم نشدن فضای انتخابات است. این روزها گمانه‌هایی پیرامون ابهام در میزان مشارکت با وجود مسائل اقتصادی وجود دارد. بر اساس آمارها تورم، رکود و بیکاری زندگی مردم را به شدت سخت کرده است امروز با مردمی مواجه هستیم که اکثریت‌شان نسبت به عملکردها معترض هستند. در واقع در این چند سال به گونه‌ای عمل شده است که به اعتماد مردم به رهبران و خواص لطمه وارد شده است.
در چنین شرایطی دلسوزان دو طیف اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دمیدن در تنور انتخابات را آغاز کرده‌اند و بر لزوم تجدیدنظر در روش‌ها برای گرم کردن تنور انتخابات تأکید دارند.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: آمارها گویا است. در انتخابات مجلس گذشته از ۶۱.۸ درصد مشارکت به ۴۳ درصد رسیدیم که آمارها در تهران به ۱۸ درصد رسید. متأسفانه در انتخابات ریاست جمهوری هم شاهد کاهش مشارکت بودیم.
وی با تأکید بر لزوم مشارکت بالا در انتخابات امسال، گفت: اگر قبول داریم مشارکت بالا برای کشور لازم است و اقتدار بالا ایجاد کرده و دشمنان را دفع می‌کند، پس باید توجه کنیم این بحث جدی است و باید در انتخابات مشارکت بالا با همه طیف‌ها و سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها شکل گیرد.
 حجت الاسلام پورمحمدی بیان داشت: باید به جای اهمیت دادن و پذیرش پیروزی جناح و گروه خود، پیروزی نظام را در نظر بگیریم و بپذیریم.
رسول منتجب‌نیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت به انتخابات پیش رو اشاره و تأکید می‌کند: مردمی که زیر بار فشار اقتصادی کمرشان شکسته، با جلسه گرفتن استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و احزاب به پای صندوق رأی نمی‌آیند. والله ما دلمان به حال نظام و ملت می‌سوزد.
حسین راغفر اقتصاددان گفت: به احتمال زیاد انتخابات آینده متأثر از عملکرد اقتصادی دولت خواهد بود و اگر اقدامات اساسی و عاجل در راستای تصحیح سیاست‌های اشتباه گذشته صورت نگیرد، شاهد افت میزان مشارکت مردم را در این دوره خواهیم بود
بیژن مقدم، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: اگر ما به دنبال یک انتخابات خوب و مشارکت معقول و مطلوب هستیم طبیعی است که باید بستر را برای همه گروه‌ها فراهم کنیم تا همه بتوانند بدون پیش داوری بیایند.


  • نویسنده :
  • منبع :