19 دی: سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه حجاب موضوعی فرهنگی و تشویقی است، تاکید کرد: برخورد سلبی با بی حجابان فقط برای افرادی است که بر این ناهنجاری پافشاری می‌کنند.
سردار سید سعید منتظرالمهدی روز سه شنبه در هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی، اظهار داشت: حجاب دارای جنبه های فرهنگی و اجتماعی است و اقدامات ایجابی در صدر رفتار جامعه و پلیس قرار دارد.
وی اظهار داشت: رفتار سلبی آخرین دستورالعمل فرماندهی انتظامی در مقابل کاشفان حجاب است و نگاه ما به حجاب مبتنی بر جنبه تشویقی و تربیتی است.
منتظرالمهدی تاکید کرد: حجاب، اقدامی درخواستی و ترغیبی است که در بطن خود، عطوفت و محبت را جای داده است و اگر اتفاقی هم در این زمینه می‌افتد، نباید نگران باشیم و باید با تاکید بر گفتمان سازی و آگاه سازی جامعه نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
سخنگوی فراجا اظهار داشت: از همکاران انتظامی و مردم می خواهیم با افراد شل حجاب و ناهنجار با رفتار ایجابی، فرهنگی و محترمانه روبرو شوند و آنها را به دامان حجاب بازگردانند.
منتظرالمهدی تصریح کرد: بسیاری از بانوان شل‌حجاب در ایام مذهبی حضور پرشوری دارند که نشان از علاقه آنها به اعتقادات مذهبی دارد و نمونه بارز آن را در عید غدیر به وضوح دیدیم.
وی تاکید کرد: در خصوص رفتارهای ناهنجار بی حجاب‌ها باید با عطوفت، مهربانی رفتار شود اما اقدامات سلبی برای کسانی است که بر این رفتار پافشاری دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :