19 دی: بنابر اخبار رسیده اکنون علی اکبر رائفی پور ساکن کنسول‌گری ایران است و همچنان ممنوع الخروجی او ادامه دارد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، موسسه مصاف درپی ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

به‌اطلاع مردم شریف ایران می‌رسانیم که برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

لازم به ذکر است رائفی‌پور که برای انجام حج واجب به‌صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین نداشته، در فرودگاه جده از خروج ایشان جلوگیری شده و بدون هیچ توضیحی مانع بازگشت ایشان شده‌اند. 

هرچند ایشان هنوز در عربستان ممنوع‌الخروج هستند اما تاکنون بازداشتی صورت نگرفته و با پیگیری دیپلماتیک وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساکن کنسول‌گری و در سلامت کامل می‌باشند. 

ضمنا تمام شایعات و بهانه‌های منتشرشده برای ممنوع‌الخروجی ایشان فاقد اعتبار است. 

کنعانی: رائفی پور بازداشت نیست

گفتنی است ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه نیز با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت آقای رائفی پور در عربستان سعودی و برخی گمانه زنی ها در این ارتباط اظهار داشت: وی به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و سفارت ایران در ریاض بلافاصله در تماس و گفت وگو با مقامات و بخش های ذیربط دولت عربستان، موضوع را پیگیری و اقدامات حمایتی خود را بمنظور رفع مشکل انجام دادند.

کنعانی با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت آقای رائفی پور افزود: وزارت امور خارجه و نمایندگی های ایران در عربستان سعودی بطور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.

در همین رابطه مسئول دفتر رائفی‌پور هم گفت: طرف عربستانی بدون هیچ‌گونه همکاری‌ای مایل به تحویل گرفتن علی اکبر رائفی‌پور هست، در حالیکه بر اساس موضوع خاشقچی این‌ها مورد اطمینان نیستند و کنسولگری ایران تاکنون اجازه این موضوع را نداده است.

مهدوی درباره اینکه عربستان هنوز اجازه خروج به رائفی پور را نداده، در ادامه اظهار داشت: پاسپورت و ویزای "علی اکبر رائفی پور" با همین نام و بصورت عادی بوده است. رائفی پور همراه با شخصیت‌های مهم و نمایندگان مجلس به عربستان رفته و هنگام سوار شدن به هواپیما، طرف عربستانی مانع فقط سوار شدن شده و گفته تصویر وی استعلام نمی‌شود. 

وی افزود: وضعیت علی اکبر رائفی پور در عربستان در خود وزارت خارجه هم بلاتکلیف است و امروز ک امیرعبدالهیان شخصا قرار است با وزیر خارجه عربستان تماس بگیرد 

مسئول دفتر رائفی‌پور گفت: به بچه‌های مصاف و طرفداران ایشان گفتیم که فعلا خویشتن داری کرده و پرچم آتش نزنند و شلوغ‌کاری نکنند، چون ما چند هزارنفر در عربستان حاجی داریم. چمدان و وسایل ایشان را ما در ایران تحویل گرفتیم.

همچنین علیرضا پورمسعود، فعال رسانه ای درخصوص آخرین وضعیت رائفی پور در عربستان گفت: به دلیل شاید زمانبر بودن بروکراسی اداری و نامه نگاری ها بین ایران و عربستان به احتمال زیاد رائفی پور تا چند روز دیگر به کشور باز خواهد گشت.

وی مدعی شد: این ماجرا یک عقبه و تحریک صهیونیستی دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :