19 دی: متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره پرونده رابرت مالی نماینده ویژه این کشور در امور ایران که به دلیل تحقیقات درباره دسترسی ها و مجوز امنیتی اش در مرخصی بدون حقوق بسر می برد، خودداری کرد.
متیو میلر (مت میلر) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در محل وزارت خارجه این کشور درباره ضرب الاجل تعیین شده از سوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای وزارت خارجه این کشور در خصوص پاسخ درباره پرونده رابرت مالی (راب مالی) گفت که این وزارتخانه امروز (سه شنبه به وقت محلی) پاسخ خواهد داد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این وزارت خارجه در ضرب الاجل تعیین شده از سوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اطلاعات لازم در خصوص رابرت مالی را ارائه خواهد کرد؟ گفت: ما امروز به این کمیته پاسخ خواهیم داد. ما تاکنون این اطلاعات را ارائه نکرده ایم اما انتظار من این است که ما امروز آنها را به کمیته خواهیم داد.
میلر در پاسخ به سوالات خبرنگاران تکرار کرد: راب مالی در مرخصی است و ابرام پیلی کار هدایت این بخش را در وزارت خارجه بر عهده دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش یک روزنامه ایرانی مبنی بر درخواست از راب مالی برای رفتن به مرخصی در ۲۱ آوریل، گفت: توانایی پاسخگویی من بسیار محدود است. این یک مساله خصوصی است و ما باید به قانون عمل کنیم.
میلر تصریح کرد: راب مالی در ۲۹ ژوئن وظایف خود را به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ترک کرد. او چندین هفته قبل از این تاریخ به مرخصی رفته بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آنتونی بلینکن یا ابرام پیلی از این زمان با مالی دیدار نداشته اند. آیا تایید می کنید که دیداری نداشته اند؟ پاسخ داد: خیر نمی توانم تایید کنم.

  • نویسنده :
  • منبع :