19 دی: وزیر کشور با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد بی حجابی و بی عفتی را ترویج کند گفت: همه ادارات موظف به رعایت موضوع عفاف و حجاب هستند و اگر کسی رعایت نکرد استاندار موظف است تذکر دهد و اگر گوش نکردند باید تعویض شود.
احمد وحیدی در نشست تخصصی عفاف و حجاب ویژه مدیران استان و حراست دستگاه‌های اجرایی ضمن تبریک ایام مباهله، گفت: موضوع عفاف و حجاب امروز به موضوع رایج در کشور تبدیل شده است. اصولا این موضوع مسئله برخورد دو تمدن است. تمدنی مبتنی بر ارزش‌های الهی، اخلاقی و انسانی و از سوی دیگر تمدنی مبتنی بر ارزش‌های مادی، لذت جویی و کالاواره قلمداد کردن زنان و مردان است. مشکلی که امروز در غرب وجود دارد فقط برای زنان نیست و برای مردان هم این مشکلات ایجاد شده، چرا که انسان در آنجا به شکل یک محصول قلمداد می‌شود.
وی ادامه داد: آمریکا به عنوان سردمدار این تمدن با ۱۷۰ هزار زندانی زن، بزرگترین زندان زنان در جهان را دارد همراه با فجایعی که خود اعلام می‌کند از جمله درصد بالایی از فرزندان نامشروع و زنانی که تحت تاثیر آزار جنسی قرار می‌گیرند. این تمدن و سایه شوم آن توسط عنصر کودتایی آنها یعنی رضاخان در ایران با عنوان کشف حجاب خود را نشان داد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه موضوع کشف حجاب در حقیقت طرحی برای نابود کردن چارچوب‌های اسلام در کشور ما بود، افزود: حجاب در حقیقت مانعی برای پیشروی فرهنگ غربی بوده، لذا باید دیدگاه آنها از بین می‌رفت تا جریان استعمار ترویج پیدا کند و تمدن منحط آنها به ما تحمیل شود.رژیم منحوس پهلوی مورد حمایت غربی‌ها به ویژه آمریکا و انگلیس بوده و این ماهیت تمدن غرب است، همان‌ها که مدعی حقوق بشر و حقوق زن هستند. امروز تمدن غرب هم آغوش با برهنگی است که زن و مرد را از قله به پایین می‌کشد و جنبش دروغین ضد زن تحت عنوان زن، زندگی، آزادی را کسانی دنبال کردند که در سابقه خود مفاسد متعدد اخلاقی، اجتماعی داشتند. لذا دشمن در اقدامات و حرکات خود به دنبال تحمیل این تمدن است.
وی تاکید کرد: عده‌ای فکر می‌کنند در داخل کشور روشنفکر هستند که البته تاریک اندیش هستند. چرا که دست دشمن را نمی‌خواهند ببینند و تلاش رسانه‌های دشمن را مشاهده نمی‌کنند. این افراد چگونه به خود اجازه می‌دهند در مورد زن سربلند پر افتخار و کم نظیر ما در جمهوری اسلامی ایران، اظهار نظر کنند.
به گفته وحیدی، از سوی دیگر دشمن تلاش می‌کند موضوع را وارونه نشان دهد که البته شکست خورده و در اغتشاشات و جنگ ترکیبی سال گذشته کسی به تلاش دشمن پاسخ نداد. البته باید آن عده محدود را نیز علاج کنیم. حجاب و عفاف امروز یک عنصر اساسی است. مگر کسی می‌تواند به این عصر هویتی با ارزش، متعرض شود. نباید کسی حتی اندک مروج بی حجابی شود و اگر چنین کسی وجود داشته باشد حتما از نوادگان «رضا قلدر» است.
وی با تاکید بر اینکه کسانی که تلاش می‌کنند در مقابل موضوع عفاف و حجاب بایستند حتما محکوم هستند، قانون شکنی می‌کنند و بر خلاف منافع ملی عمل می‌کنند، افزود: کسی حق ندارد بی حجابی و بی عفتی را ترویج کند و ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و انقلابی را مورد هجمه قرار دهد و قوه قضائیه با هنجارشکنان برخورد می‌کند. برخی روشنفکر نماهای ما در دامان غرب این کار را انجام می‌دهند که حتما باید با این موارد برخورد شود.
وی افزود: رژیم منحوس پهلوی که پدر و پسر هر دو، دو رژیم کودتایی بودند تلاش کردند بی عفتی را ترویج کنند و امروز نیز این کار توسط دشمن و با عنوان‌های دیگری انجام می‌شود. حجاب مسئله تمدنی است و رویارویی دو تمدن است. امروز بازیگر اصلی این صحنه بانوان پر افتخار ما هستند. غلط می‌کند کسی به بانوی محجبه ما توهین کند. مواردی اندکی بوده که دشمن تلاش می‌کند آن را زیاد جلوه دهد، اما همین اندک هم زیاد است و کسی نمی‌تواند از این غلط‌ها کند.
به گفته وزیر کشور، قطعا به آن دسته از بانوان و دختران ما که دچار مشکل شده‌اند تذکر خواهیم داد که نباید در طراحی دشمن حرکت کنند، ولی کسانی که به شکل سازمان یافته دست به این کار می‌زنند با آنها برخورد خواهد شد. البته کار اصلی بر عهده مردم است که با امر به معروف و نهی از منکر این کار را به پیش ببرند. قطعا از هیچ دستگاهی نباید گزارشی مبنی بر منفعل بودن نسبت به این موضوع ارائه شود. حراست‌ها نباید اجازه دهند در محیط مربوط به آنها تظاهر به مقابله با قانون صورت بگیرد.
وی افزود: گروه‌هایی هستند که روی کشف حجاب کار می‌کنند و با دریافت مبالغی دست به این اقدامات می‌زنند. در این میان روشنفکر نماها نیز دست به اقدامات گوناگونی زده‌اند. بی تردید روشنفکر کسی است که قانون شناس باشد، مسئولیت اجتماعی خود را عمل کند، توطئه دشمن را بشناسد و در مقابل آن موضع بگیرد.
وزیر کشور تأکید کرد: جمهوری اسلامی عفاف و حجاب را عنصر اساسی می‌داند و امروز در قالب قوانین مترقی عفاف و حجاب را عاملی برای پرداختن مردم به امر سیاست قرار داده است. قطعا جامعه‌ای که حواسش به دشمن است و اطراف خود را رصد می‌کند در مواقعی که نیاز است عرض اندام سیاسی می‌کند همانند آنچه که در ایران عزیز مشاهده می‌کنید. در حالیکه در جوامع غربی جوان‌ها درگیر لذت‌های شخصی می‌شوند تا به امر سیاست نپردازند.
وی عنوان کرد: در تهران به عنوان مرکز انقلاب اسلامی باید فرهنگ اصیل، پر افتخار، انسان ساز و متعالی خود را که برگرفته از اسلام ناب است به جدیت نشان دهیم. ما به زنان خود افتخار می‌کنیم که در اوج فهم و شعور امروز به عنوان سیاسی‌ترین زنان جهان شناخته می‌شوند. چرا که به عفاف و حجاب معتقدند، لذا نشست امروز باید به گامی جدید و تحرکی جدید بدل شود که همین مقدار اشکالات موجود نیز در تهران حل و فصل شود. همه ادارات دولتی و دستگاه های وابسته موظف به رعایت موضوع عفاف و حجاب هستند و اگر کسی رعایت نکرد استاندار موظف است تذکر دهد و اگر گوش نکردند باید تعویض شود.
  • نویسنده :
  • منبع :