19 دی: امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با کشورهای متاثر از توفان های گرد و غبار اعلام کرد.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست گرامیداشت روز بین المللی مقابله با توفان های گرد و غبار که از سوی ایران، عراق و سنگال برگزار شد، افزود که ۱۵۰ کشور بطور مستقیم تحت تاثیر توفان های گرد و غبار هستند و ۴۵ کشور از میان آنها مستقیما در گروه کشورهای آسیب پذیر نام گذاری شده است.
روز ۲۱ تیرماه مصادف با ۱۲ جولای به درخواست جمهوری اسلامی ایران و با تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز بین المللی مقابله با توفان های گرد وغبار نامیده شده است. به همین مناسبت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک با همکاری نمایندگی های عراق و سنگال و آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان کشورها مراسمی را با عنوان گرامیداشت روز بین المللی مقابله با توفان های گرد و غبار برگزار کردند.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نشست در سخنانی به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با توفان های گرد و غبار در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی پرداخت.
به گفته ایروانی، ایجاد کمیته ملی مقابله با گرد و غبار، برگزاری نشست های منطقه ای و امضای یادداشت تفاهم های همکاری با کشورهای منطقه و غرب آسیا و برگزاری کنفرانس بین اللملی تهران در شهریور ماه سال جاری از جمله اقدامات جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ کشور بطور مستقیم تحت تاثیر توفان های گرد و غبار هستند و ۴۵ کشور از میان آنها مستقیما در گروه کشورهای آسیب پذیر نام گذاری شده است، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با کشورهای متاثر از توفان های گرد و غبار اعلام کرد.
نمایندگان سازمان های بین المللی نیز با ارائه برنامه های آژانس های خود در مقابله با توفان های گرد و غبارو اعلام حمایت از کشورها، کنفرانس بین المللی تهران را فرصت مناسب برای ارتقای همکاری های منطقه ای و بین المللی دانستند.

  • نویسنده :
  • منبع :