19 دی: محمد قائدی‌نسب و صادق محمودی‌برام، قاتلان و سارقان معروف اصفهان، سحرگاه امروز در فولادشهر و در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند.
محمد قائدی‌نسب و صادق محمودی‌برام قاتلان و سارقان معروف اصفهان با سوابق کیفری متعدد اقدام به زورگیری از خانه‌های مردم می‌کردند، این قاتلان و سارقان در جریان یکی از شرارت‌ها در درگیری با پلیس پس از به شهادت رساندن یک مامور نیروی انتظامی و زخمی کردن مردم دستگیر شدند و پس از طی مراحل قانونی سحرگاه امروز در ملأ عام به دار مجازات آویخته شدند.
 ساعت 2 بامداد 27 آبان 1400 در پی تماس تلفنی شهروندان با 110 مبنی بر درگیری اراذل و اوباش در یکی از محله‌های شهرستان لنجان، تیمی از مأموران انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان برای رسیدگی به موضوع در محل حضور می‌یابند.
مأموران در محل با 2 نفر از افراد شرور و اراذل و اوباش مواجه و با رعایت تمامی جوانب برای  دستگیری آن‌ها اقدام می‌کنند، اما متهمان که مسلح به سلاح گرم بودند با مأموران درگیر می‌شوند که در نهایت با عملیات مقتدرانه مأموران هر دو نفر دستگیر می‌شوند.  
در این درگیری یکی از مأموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان به نام استواریکم «احسان نصیری»  به شدت مجروح و برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت که علیرغم تلاش پزشکان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.
متهمان دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت، شرارت و نزاع و درگیری بوده‌اند و پس از تکمیل تحقیقات، برای رسیدگی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی می‌شوند.
حکم اعدام قاتلان شهید نصیری صادر شد
سید‌مسعود مسعودی‌فر رئیس دادگاه فولادشهر گفت: حکم اعدام قاتلان شهید مدافع امنیت ستوان‌دوم نصیری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان و شعبه یک دادگاه کیفری این استان صادر شد. این حکم پس از برگزاری جلسات رسیدگی به اتهامات قاتلان شهید احسان نصیری و استماع دفاعیات متهمان و وکلای آنان، صادر شد. دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات و کلیه ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را در کم‌ترین زمان ممکن اجرا کند.
وی افزود: رأی صادره مطابق قانون قابلیت فرجام‌خواهی در مدت زمان مقرر را دارد. با صدور این رأی مراحل دادرسی به این پرونده در استان اصفهان به پایان رسید و در صورت اعتراض متهمان و یا وکیل مدافع آنان به رأی صادره پرونده جهت تکمیل سیر قانونی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
طبق آرای صادره متهمان محمد. ق 38 ساله و صادق. م 25 ساله به مجازات اعدام با چوبه دار در ملاء عام (محل وقوع جرم) محکوم شده‌اند و از نکات قابل ذکر این پرونده داشتن سابقه کیفری هر دو متهم است.
  • نویسنده :
  • منبع :