۱۹ دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه منشاء بیماری ویروسی شیوع‌یافته در شاهرود غذا یا آب آلوده نیست، گفت: تعداد مراجعان نسبت به فصول گرم سال‌های گذشته تغییرات قابل توجهی ندارد و جای نگرانی نیست.
آرش صیدآبادی در گفتگو با رسانه‌ها افزود: مواردی از بیماری در سطح شهر با علایم دل‌پیچه، دفع اسهال، تهوع و استفراغ، ضعف و بی‌حالی، بدن درد، خستگی و سردرد، طی چند روز گذشته گزارش شد.
وی با بیان اینکه کارکنان واحد بیماری‌ها و بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیماران را پایش و نظارت کردند، گفت: تراکنش بیماران، تعداد و سیر بالینی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: نتایج این پایش نشان می‌دهد با یک بیماری ویروسی همه‌گیر(وایرال) مواجه هستیم که منشا آن آب یا غذای آلوده نیست.
صیدآبادی با اشاره به اینکه دوره درمان این بیماری کمتر از یک هفته طول می کشد، بیان کرد: بیشتر مراجعه کنندگان پس از درمان با حال‌ خوش ترخیص شدند.
وی با بیان اینکه شهروندان از قرار گرفتن در مکان‌های شلوغ، متراکم، و تنفس در فضاهای مشترک پرهیز کنند، تصریح کرد: شستن دست‌ها، استفاده از وسایل شخصی و رعایت بهداشت فردی از شیوع این بیماری جلوگیری می‌کند.
سلامت آب در شاهرود مستمر بررسی می شود و مشکلی وجود ندارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه بیماران با علایم تب، ضعف و بی‌حالی شدید به مراکز درمانی شاهرود مراجعه کنند، افزود: اصول اولیه درمان استفاده از مایعات فراوان از جمله چای، آب، دوغ و همچنین استراحت کافی است.
وی با اشاره به اینکه موارد مشابهی از این بیماری در سایر نقاط کشور گزارش شده است، ابراز کرد: این گزارش‌ها نشان از ویروسی بودن این بیماری‌ دارد.
صیدآبادی با بیان اینکه میزان کلرسنجی آب شهر شاهرود در همه مناطق در سطح مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: کشت‌های مرتبط با بیماری از آب آشامیدنی و موارد بیماری هم برای انجام آزمایش‌های بیشتر ارسال شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: کارشناسان همواره بررسی میزان کلر موجود در آب، آلودگی، سلامت و سطح میکروبی را در دستور کار دارند، تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: آب جوشیده همیشه مطمئن‌تر از آب معمولی مجاری شهری است و شهروندان تا جای ممکن از آب جوشیده‌شده استفاده کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :