19 دی: وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داد.

رضامراد صحرایی در آیین تکریم سرافرازان تعلیم و تربیت، با اشاره به ایده‌ها و تجارب ارزشمندی که در رویداد الف‌تا ارائه شده بود به یکی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده‌ها گروهی توسط معلمان بازنشسته تشکیل داده بودند که وقتی معلمی به هر دلیلی بر سر کلاس حاضر نمی‌شد و نمی‌توانست به کلاس برود، اعلام آمادگی کرده بودند که بدون چشم‌داشتی در کلاس آن روز حضور یابند و به جای معلم، آن کلاس را اداره کنند.
وی افزود: معلمان بازنشسته در آن روز‌ها درس زندگی به دانش‌آموزان داده بودند و نتیجه اینکه دانش‌آموزان، درس آن‌ها را بهتر از دروس خود آموخته بودند.
صحرایی با بیان اینکه ما وظایفی نسبت به بازنشستگان داریم که برای انجام آن‌ها باید بکوشیم، گفت: دستور داده‌ام امسال کسی را بازنشسته نکنند مگر اینکه خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول اینکه به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس شود و آن‌ها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.
وزیر آموزش و پرورش افزود: بندی در قانون برنامه هفتم لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش وی را همان لحظه پرداخت کند، اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.
وی افزود: این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است، چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حدود ۵۰ سالگی است.
صحرایی با بیان اینکه متاسفانه معلمان در سن اوج کاری خود بازنشسته می‌شوند، گفت: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید او را حفظ کنید.
وی افزود: اتفاق دیگر هم که قانون آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده، این است که همکاران فرهنگی بازنشسته بتوانند به موسسات آموزشی بروند و قانونی ایجاد شود که خودشان بتوانند موسسه آموزشی داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.
  • نویسنده :
  • منبع :