۱۹ دی: معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید مجوز استخدام بیش از ۶۱ هزارو ۳۴۰ معلم در حوزه ابتدایی، متوسطه یک و ۲ و پرورشی و تربیتی گرفته شده است.
قاسم احمدی لاشکی شامگاه شنبه در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع فرهنگیان گچساران افزود: از این تعداد ۲۸ هزارو ۱۹۷ نفر در حوزه ابتدایی است که آزمون در این زمینه برگزار و هم اکنون در مرحله مصاحبه هستند.
لاشکی با بیان اینکه ۱۱ هزار معلم در حوزه پرورشی و تربیتی امسال جذب آموزش و پرورش خواهد شد گفت: همچنین ۲۲ هزارو ۱۴۳ نفر در حوزه متوسطه ۱و ۲ امسال جذب می شوند که آزمون آنها در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: معلمان از تمام توان خود برای تعلیم و تربیت نسل آینده کشور استفاده می کنند.
رتبه بندی معلمان در مرحله بررسی است
لاشکی ابراز کرد: رتبه بندی بیش از ۹۵۰ هزار معلم در کشور انجام شده و هم اکنون در مرحله بررسی اعتراضات فرهنگیان در این زمینه هستیم.
وی هدف از رتبه بندی معلمان را ارتقای جایگاه معلم اعلام کرد و گفت: در قانون رتبه بندی برای معلم ها درجه های از جمله استاد معلم، دانشیار معلم، استاد یاری و ... در نظر گرفته شده است.
لاشکی ابراز داشت: رتبه بندی معلمان تا مهر ماه امسال بطور کامل انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی از رتبه بندی معلمان حمایت بسیار خوبی کرده اند و برخی از نمایندگان مجلس که عضو هیات علمی دانشگاه ها بودند تلاش کردند رتبه بندی انجام نشود.
۵۴ درصد از املاک اموزش و پرورش دارای سند است
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون آموزش و پرورش کشور ۱۰۲ هزار ملک دارد که ۵۴ درصد آن دارای سند است.
لاشکی با بیان اینکه بر اساس تحول سند بنیادین باید نسل جوان را تربیت کنیم تصریح کرد: در دوران کرونا اهمیت نقش و جایگاه معلمان و حضور دانش آموزان در مدارس بیش از گذشته شناخته شد.
وی گفت: به دلیل اینکه آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان نقش مهمی دارد نباید سیاسی شود.
لاشکی عنوان کرد: شرایط مدارس کانکسی در گچساران نسبت به دیگر مناطق استان مناسبتر است.
وی ابراز کرد: امید است طرح های آموزشی مناطق مختلف کشور که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا مهر ماه امسال تکمیل شود.
  • نویسنده :
  • منبع :