19 دی: وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه در اسفندماه و تاکید بر جلوگیری از انتخابات طایفه‌ای و قبیله‌ای، گفت: بخشی از این موضوع مربوط به وزارت کشور و بخشی نیز مربوط به معتمدین، صاحبان تریبون و افراد بانفوذ است که کمک کنند انتخاباتی امن، باشکوه و بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شود.
احمد وحیدی روز دوشنبه که در دور دوم سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است در بازدید از واحد نمونه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی (سینره) یاسوج، تصریح کرد: در همین راستا استانداران، فرمانداران و بخشداران باید برای حضور باشکوه مردم در انتخابات پیش رو برنامه‌ریزی کرده و تلاش کنند انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.
وزیر کشور در ادامه به اقدامات و برنامه های دولت متناسب با ظرفیت استانها اشاره کرد و افزود: برای هر استان یک زنجیره ارزش راهبردی تعریف شده که این زنجیره در کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است.
وحیدی گفت: موضوع زنجیره ارزش راهبردی در وزارت کشور و استانداری ها در حال بررسی است و تلاش داریم برای هر استان یک زنجیره راهبردی تعریف و طراحی کنیم.
وزیر کشور گفت: یکی از موضوعات مهم در این زنجیره، تولید گیاهان دارویی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گرفته و کارهای ارزشمندی پیرامون آن انجام گرفته است.
وحیدی تصریح کرد: برخی از محصولات گیاهان دارویی این استان به خارج از کشور از جمله اروپا صادر می‌شود که نشان دهنده کیفیت خوب کالاهای تولید شده و زمینه توسعه گیاهان دارویی است.
وی بیان کرد: آمار موجود حاکی است که در کشورهای اروپایی نسبت گیاهان دارویی به شیمیایی، ۵۰ به ۵۰ است اما در ایران این گونه نیست و باید با اجرای یک برنامه قوی این نسبت را به ۵۰ درصد برسانیم و تولید گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی با توجه به ظرفیت انجام شود.
رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :