19 دی: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۶ تیر ماه) با ۶۴ هزار و ۶۶۳ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۵۶ هزار واحدی ایستاد.
شاخص هم‌وزن با ۲۰ ‌هزار و ۷۴۳ واحد کاهش به ۶۸۷ هزار و ۷۵۳ واحد و شاخص قیمت با ۱۱ هزار و ۹۲۰ واحد افت به ۳۹۵ هزار و ۲۱۴ واحد رسید.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۷۸۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال معامله شد.
‌بانک پاسارگاد (وپاسار) با ک هزار و ۷۷ واحد، صنای سیمان دشتستان (سدشت) با ۷۰ واحد، داده گستر عرص نوین های وب (های وب) با ۵۸ واحد، سرمایه گذاری خارزمی (وخارزم) با ۴۶ واحد و سایپا شیشه (کساپا) با ۴۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶ هزار و ۸۸۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۴۰۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۹۶۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با سه هزار و ۷۲۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۶۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۸۸۹ واحد و بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۸۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، بانک ملت (وبملت)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز در روز جاری بیش از ۶۷۲ واحد کاهش داشت و به ۲۵ هزار و ۸۰۵ واحد رسید. در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۸۳۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.
مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) و توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
  • نویسنده :
  • منبع :