19 دی: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: براساس آخرین آمارها از ۶ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور نزدیک به چهار میلیون نفر نیاز به حمایت دارند.
"انسیه خزعلی" شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از واحد کارگاهی تولید پوشاک بیمارستانی و واحدهای پتروشیمی در روستای طولیان شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با رسانه ها افزود: کمک به زنان نیازمند حمایت در کشور فقط حمایت مالی نیست و شمار زیادی از این زنان در بخش های حقوقی و مشاوره ای نیاز به کمک دارند.
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فقط در حوزه های کارآفرینی و حمایت‌های مالی نیست و بلکه نیاز به حمایت در همه زمینه‌ها دارند.
خزعلی به اجرای کسب و کار پایدار خانواده‌ محور اشاره کرد و گفت: براساس قراردادی که با بانوان کارآفرین منعقد کرده ایم با تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار به بانوان کارآفرین تسهیلات می پردازیم تا به این زنان آموزش دهند، مواد اولیه در اختیارشان قرار دهند و بازار فروش تولیدات انان را تضمین کنند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: صندوق زنان سرپرست خانوار در زیر مجموعه صندوق تعاون تشکیل شده است و در ستاد ملی زن و خانواده مصوب کردیم زنانی که برای دریافت تسهیلات ضامن ندارند، خود دولت ضامن آنها باشد و با کمک بانک رفاه ۶۰ میلیارد تومان تودیع در این صندوق انجام دادیم.
خزعلی با اشاره به برخی مشکلات زنان سرپرست خانوار و دختران بیکار در کشور، اظهار داشت: با فراهم آوردن فرصت های شغلی برای این قشر از جامعه می‌توان از آسیب‌های اجتماعی احتمالی پیشگیری کرد.
وی گفت: اشتغال زنان و دختران بیکار در کنار زنان سرپرست خانوار یکی از دغدغه های مهم دولت است و از سویی دولت از چنین کارگاه‌هایی با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد که راه اندازی بازارچه فروش محصولات کارگاه‌های زنان بیکار و سرپرست‌های خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد یک ضرورت انکار ناپذیر است.
  • نویسنده :
  • منبع :