19 دی: اولین کاروان زائران حرم حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت رقیه (س) زیر نظر سازمان حج و زیارت از کشورمان سه شنبه شب مصادف با شب اول محرم الحرام پس از تفاهم دو جانبه ایران وسوریه به دمشق وارد می شوند.
 اولین کاروان زائران کشورمان با ۸۰ نفر از استان تهران زیر نظر سازمان حج و زیارت سه شنبه شب از طریق مسیر فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه دمشق وارد سوریه خواهند شد.
پیش از این در زمان سفر سید ابراهیم رئیسی و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه ۱۴ سند همکاری امضا شد که یکی از مفاد این تفاهم نامه افزایش تعداد پروازهای هفتگی به منظور رونق تجارت تهران و دمشق بود.
در آن زمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛ ایران و سوریه برای افزایش پروازها و برقراری خطوط منظم کشتیرانی موافقت کردند.
وزیر راه و شهرسازی در جلسه با تجار و بازرگانان ایرانی در سوریه از آمادگی دو کشور برای افزایش تعداد پروازهای هفتگی به منظور رونق تجارت تهران و دمشق خبر داد.
«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی که طی سفری دو روزه همراه با رئیس جمهور به دمشق سفر کرده بود، با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در سوریه در محل ستاد توسعه ایران و سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های آنان را مورد بررسی قرار داد.
برنامه‌ریزی برای تجار در جهت واردات، صادرات و تردد بین دو کشور و همچنین درخواست برقراری پروازهای روتین هفتگی برای تجار و بازرگانان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه توسط بازرگانان مطرح شد و وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه از توافق انجام شده بین ایران و سوریه برای افزایش پروازها در روزهای آتی خبر داد.
روحی نماینده سازمان حج و زیارت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اولین پرواز کاروان های زیارتی کشورمان از استان تهران به استعداد 80 زائر سه شنبه شب بوسیله یک شرکت هواپیمایی داخلی وارد دمشق می شوند.
وی درباره اسکان این زائران افزود: زائران در هتل سیده زینب (س) زینبیه دمشق به مدت یک هفته مستقر خواهند شد و زیارت از حرم ها را نیز در برنامه خود دارند.
روحی ادامه داد: با پیگیری سفارت جمهوری اسلامی و شخص سفیر اولین پرواز از تهران و در ادامه از استانهای مختلف کشورمان با قیمت مناسب (زیر قیمت های فعلی) زائران حرم حضرت زینب س و حرم حضرت رقیه س به دمشق وارد می شوند.
مهدی نماینده یک شرکت هواپیمایی داخلی (کاسپین) نیز گفت: این پروازها با تلاش سفارت کشورمان و شرکت هواپیمایی کاسپین از فردا شب در شب اول ماه محرم برای ورود زائران به دمشق هماهنگ شده است.
حرم حضرت زینب سلام الله علیها در فاصله نزدیکی از دمشق و حرم حضرت رقیه س در پایتخت سوریه قرار دارد که در ایام ماه محرم میزبان زائران، ایرانیان مقیم و شیعیان کشورهای اسلامی در سوریه خواهند بود.

  • نویسنده :
  • منبع :