19 دی: دادستان مرکز استان هرمزگان از ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی با صدور دستور ویژه قضایی خبر داد.
علیرضا احمدی منش صبح امروز (۲۷ تیرماه) در این خصوص بیان کرد: در راستای دستورات و توصیه‌های تخصصی ریاست قوه قضاییه به مسئولین قضایی استان‌های ساحلی و دارای بندر، مبنی بر استمرار سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده، مسئولان قضایی استان هرمزگان در دو سال اخیر بازدیدهای مستمری از بنادر و گمرکات استان بالاخص بندر شهید رجایی بندرعباس داشته اند.
این مقام قضایی افزود: خوشبختانه ثمره این بازدیدهای میدانی، ترخیص صدها محموله معطله و متروکه کالاهای مورد نیاز کشور اعم از کالاهای اساسی، مواد اولیه تولید و... بوده است.
احمدی منش ادامه داد: در همین راستا محموله  ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی که بیش از یک‌سال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن می رفت با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعیین تکلیف شد و دستورات لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر شد.
وی با بیان این مطلب که تأیید سلامت بهداشتی این محموله گوشت برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، بیان داشت: طی جلسه‌ای با دستگاه‌های متولی امر از جمله دامپزشکی استان مقرر شد محموله مذکور مطابق تأییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور در واحدهای تولیدی گوشت حرارت‌دیده مورداستفاده قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر سلامت این محموله گوشت وارداتی از زمان ترخیص تا زمان توزیع تأکید کرد.
دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان در خاتمه تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه متبوع عملکردی مناسب و دقیق داشته باشند، لزومی به ورود دستگاه قضایی به برخی موضوعات اجرایی نخواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :