۱۹ دی: مرکز مدیریت راه های مازندران از لغو انسداد محور هراز در این استان خبر داد.
 بنا به گزارش روز گذشته (دوشنبه) ‌این مرکز مدیریت راه‌ها قرار بود محور هراز در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۶ و ۲۷ تیر ماه به منظور اجرای عملیات بارگذاری پل بزرگ گروازمال از کیلومتر ۴۵ تا ۴۷ بین ساعت ۷ تا ۱۷ مسدود شود.
مرکز مدیریت راه های مازندران اعلام کرد :‌ انسداد این جاده روز گذشته، ‌دوشنبه اعمال شد و رانندگان برای تردد به پایتخت از محور کندوان و سوادکوه به عنوان مسیر جایگزین استفاده کردند اما محدودیت تردد در محور هراز که قرار بود امروز نیز ادامه داشته باشد لغو شد و این محور باز است و تردد در این مسیر امکانپذیر است.
جاده هراز که بعد از جاده چالوس نزدیک‌ترین راه تا حاشیه شمالی البرز است، با ۲۰۰ کیلومتر از شرق تهران شروع می‌شود و بعد از عبور از شهرهای رودهن، امامزاده هاشم (ع)، گزنک و آمل به محمودآباد می‌رسد. این جاده یکی از پرترافیک ترین محورهای مواصلاتی استان مازندران است.
بر اساس این گزارش تردد در محورهای چالوس، هراز، سوادکوه و آزادراه تهران – شمال در هر دو مسیر رفت و برگشت عادی و روان است.
محورهای چالوس و سوادکوه دارای مه گرفتگی در ارتفاعات و محور هراز و آزادراه تهران – شمال فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.
در همین حال مسافران برای اطلاع از وضعیت جاده های استان می توانند به مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند و این مجموعه به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
همچنین شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها نیز آماده پاسخگویی وضعیت راه ها به مردم می باشد.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
  • نویسنده :
  • منبع :