19 دی: خبری به نقل مرکز خدمات هواشناسی آمریکا مبنی بر ثبت دمای ۶۶ درجه‌ای هوا در فرودگاه خلیج فارس عسلویه منتشر شده است که هواشناسی استان بوشهر آن را صحیح نمی‌داند.
روز گذشته 26 تیر 1402 در برخی از سایت‌های داخلی، خبری با عنوان «ثبت دمای باور نکردنی 66 درجه سانتیگراد در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه منتشر و منبع این خبر، مرکز خدمات هواشناسی ملی ایالات متحده آمریکا بیان شده بود.
در این راستا مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تکذیب بیشینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی واقع در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه اظهار داشت: دمای هوا در 24 ساعت گذشته در فرودگاه بین‌المللی عسلویه 41.6 درجه سانتیگراد بوده است و رخداد دمای 66 درجه سانتیگراد بالای صفر صحت ندارد.
فرج‌الله شکوهی‌پور با بیان اینکه همه روزه و به‌صورت منظم، آمار و اطلاعات هواشناسی تمامی ایستگاه دیده بانی از طریق شبکه داخلی هواشناسی به سازمان هواشناسی کل کشور مخابره می‌شود خاطرنشان کرد: پس از انتقال اطلاعات لازم به سازمان هواشناسی کل کشور از طریق درگاه رسمی این سازمان در اختیار شبکه بین‌المللی هواشناسی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: در صورت رخداد پدیده‌های هواشناسی یا دمای حدی، نخستین و منبع خبری موثق، سازمان هواشناسی کشور است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از آحاد مردم درخواست کرد که صحت هرگونه اخبار هواشناسی را تنها از طریق سامانه یا کانال‌های ارتباطی اداره کل هواشناسی استان بوشهر در فضای مجازی مورد سنجش قرار دهند.
شکوهی‌پور در ادامه با تشریح وضعیت آب و هوایی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر داد و بیان کرد: سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس به‌خصوص در نواحی جنوبی در دو روز آینده متلاطم و مواج است.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این مدت به‌طور نسبی افزایش یابد و در برخی از مناطق استان بوشهر به آستانه 50 درجه سلسیوس برسد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون جهت وزش باد در استان را متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت 8 تا 28 گاهی تا 32 و طی ساعاتی از بعدازظهر امروز گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت دانست.
شکوهی‌پور ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر را بین 30 تا 120 سانتیمتر دانست و اعلام کرد: با توجه به افزایش ارتفاع موج دریا در استان بوشهر از تردد با شناور کوچک و سبک از جمله قایق تفریحی و صیادی خودداری شود.
وی اضافه کرد: اکنون دمای هوای بوشهر 44 درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی 44 درصد است.
  • نویسنده :
  • منبع :