19 دی: مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) این اداره کل آمادگی دارد که به درخواست‌های استقرار تیم سیار برای اهدای خون عزاداران حسینی پاسخ دهد و این تیم‌ها در محل هیئت‌ها مستقر شوند.
سید منتظر شُبّر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، میزان استقبال برای اهدای خون افزایش می‌یابد و بسیاری از عزاداران حسینی نیز در قالب پویش و طرح نذرخون، خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا می‌کنند.
وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود که در این ایام میزان استقبال برای اهدای خون افزایش یابد.
شُبّر تصریح کرد: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات بخش می تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد.
وی ادامه داد: فلسفه اصلی پویش نذر خون این است که در فرهنگ ما و به خاطر ارادت قلبی ایرانیان به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نذری دادن یک عادت دیرینه و از کارهای همه گیر در بین اقشار مختلف است که با علم به این مسئله، در نظر داریم اهدای خون برای نجات جان بیماران را در بین مردم به عنوان یک نذر انسان دوستانه معرفی کنیم و تاکید ما بر افزایش مشارکت جوانان و بانوان در مراجعه به مراکز اهدای خون است.
وی یاد آوری کرد: اهدای خون به عنوان یک هنجار و ارزش انسانی و اجتماعی می تواند جایگزین مناسبی برای برخی رفتارهای موهن و خرافه ها در حاشیه مراسمات عزاداری باشد و امیدواریم پویش نذر خون بتواند به هدف اصلی خود در معرفی فرهنگ نجات بخش اهدای خون به جوانان و بانوان موفق باشد.
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت :هیات های مذهبی و سوگوار امام حسین (ع) در استان تهران که آمادگی برای اهدای خون در این ایام را داشته باشند می توانند، با انجام مکاتبه و یا تماس با اداره کل انتقال خون استان تهران مستقر خیابان وصال شیرازی درخواست اعزام تیم سیار اهدای خون داشته باشند و به شرط اینکه تعداد قابل قبولی اهدای کننده داشته باشند برای اعزام تیم سیار برای آنها برنامه ریزی خواهد شد.
نذر خون را فقط به تاسوعا و عاشورا محدود نکنید
مدیر کل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه شعار پویش نذر خون امسال «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» است، تاکید کرد: مردم نوع دوست استان تهران می توانند از اول محرم و تا پایان ماه صفر دراین پویش شرکت کنند.
وی از همه مردم درخواست کرد اصراری به اهدای خون در فقط در روزهای تاسوعا و عاشورا نداشته باشند و در طول ماه‌های محرم و صفر در قالب نذر خون، اقدام به این کار ارزشمند کنند، چراکه نیاز به خون همیشگی است و ازسویی هم عمر محصولاتی خونی مانند پلاکت در حد سه روز است که ازنیازهای ضروری بیماران سرطانی است، بنابراین اهدای خون باید به طور مستمر و همیگشی انجام شود.
  • نویسنده :
  • منبع :