19 دی: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، شیوه‌نامه جدید ترافیکی ماه محرم را اعلام کرد و گفت: تردد همه وسایل نقلیه از جمله خودرو و موتورسیکلت از میان دسته‌های عزاداری ممنوع است.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به حضور گسترده عموم مردم در مراسم‌های مذهبی هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و برپایی تکیه‌های عزاداری و چادرهای توزیع نذری لازم است به منظور رعایت ایمنی و پیشگیری از هرگونه حادثه ترافیکی و حفظ نظم تردد در معابر موارد ذیل رعایت شود.
در این اطلاعیه آمده است: هنگام نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در محل مناسب به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای تردد عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود.
این اطلاعیه می‌افزاید: برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی دقت لازم انجام گیرد تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد همچنین از نصب هرگونه بنر، پارچه نوشته و مشابه آن که موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی می‌گردد جدا خودداری گردد.
در اطلاعیه مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح شده است: با بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی همیار پلیس مجهز به جلیقه و علایم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروان‌های عزاداری علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودروهای عبوری اقدام شود.
برابر مفاد آیین نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است؛ بنابراین رانندگان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.
در این اطلاعیه آمده است: در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد خودروها انجام گیرد و خصوصا همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید همچنین هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.
در اطلاعیه مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تاکید شده است: با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیرها داشته باشند. امیدواریم با رعایت توصیه های پلیس و همکاری مردم در این ایام، عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار و شاهد حوادث ناگوار رانندگی و ایراد خسارت یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :