19 دی: وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت:معتقدیم یکی از مسائل در مورد حجاب، نبودن پوشاک مناسب، زیبا و ارزان قیمت و مناسب برای زنان و دختران جوان است.در مورد حجاب، باید فعالیت‌های ایجابی انجام دهیم تا به نتیجه مناسب برسیم.
عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت جدید رییس جمهور به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره ترویج و رفع موانع توسعه فرهنگ عفاف و حجاب است که اقدامات آن در حال انجام است.
وی افزود: از جمله وظایفی که برای اماکن متعلق به این وزارتخانه مشخص شده است، برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب و فروشگاه‌هایی با این موضوع است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: معتقدیم یکی از مشکلات حجاب در کشور نبود پوشاک مناسب، ارزان قیمت و زیبا برای دختران جوان و زنان کشور است و این نقیصه، سالها ادامه داشته است.
ضرغامی تصریح کرد: در جلسه هیات دولت، گزارشی از نمایشگاه موفق نیاوران در حوزه حجاب اعلام و مشکلات حوزه حجاب را هم تشریح کردم و رییس جمهور در این باره به وزیر صمت یادآور شد که عقب ماندگی حوزه حجاب باید جبران شود.
وی با بیان اینکه باید در حوزه پوشاک عفاف و حجاب باید به قیمت ارزان و کیفیت بالا توجه کرد، گفت: چادر مناسب قیمت بالایی دارد و امید است با پیگیری رییس جمهور عقب ماندگی این حوزه حل شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته ۹ نمایشگاه در استان‌های مختلف کشور برگزار شده است، تصریح کرد: این رویکرد ادامه دارد و باید کارهای ایجابی را به درستی انجام دهیم تا به شرایط ایده آل مدنظر ملت اسلامی ایران برسیم.
ضرغامی با اشاره به مصرف بنزین در چندماه گذشته تصریح کرد: مصرف بنزین به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده که رکورد استثنایی است. در حالی که ظرفیت تولید بنزین در کشور روزی ۱۱۰ میلیون لیتر است.
وی ادامه داد: گزارشی را وزیر نفت در جلسه هیات دولت ارائه داد که به دلیل افزایش سفرها و رونق گردشگری، مصرف بنزین بسیار بالا رفته است. اما یکی از دلایلی که مردم بیشتر از خودرو شخصی در سفرها استفاده می‌کنند، گران بودن قیمت بلیت هواپیما است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: محدودیت ایرلاین‌های کشور سبب شده مردم بیشتر به سفر زمینی با خودرو روی آورند که میزان مصرف آن از میزان تولید بیشتر شده است.
ضرغامی با تاکید بر اینکه باید در موضوع ایرلاین‌ها سرمایه گذاری لازم انجام شود، خاطرنشان کرد: در این حوزه مشکلات تحریمی وجود دارد ولی امید است هواپیماهای بیشتر و بهتری داشته باشیم.


  • نویسنده :
  • منبع :