19 دی: سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از توزیع بیش از هفت هزار و ۵۰۰ماسک بین افراد متاثر از توفان‌های معروف ۱۲۰روزه در منطقه سیستان خبر داد.
سیدمحمدمهدی سجادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: توفان شن ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه طی یک ماه گذشته روستاهای منطقه سیستان را در وضعیت بحرانی قرار داد و موجب شد تا امدادگران هلال احمر در این منطقه حضور پیدا کنند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر تاکنون به حدود ۹ هزار و ۴۵۹ نفر از ساکنان شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز که در کانون حرکت شن‌های روان قرارداشتند با توزیع ماسک و بسته های معیشتی خدمات ارائه کرده است. سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه نیروهای امدادی هلال احمر تا بهبود وضعیت آب و هوایی در این مناطق حضور دارند، ادامه داد: به همت خیران داوطلب خانه های هلال در تیرماه سالجاری پنج عدد تانکر ۱۰۰ لیتری، بسته های معیشتی، برنج و آرد بین خانواده های کم برخوردار مناطق روستایی توزیع شده است.
وی تصریح کرد: تمامی نیروهای ‏امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان در حال آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‏

  • نویسنده :
  • منبع :