19 دی: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: مصوبه الزام بخش اداری به تأمین ۲۰درصد از برق مورد نیاز خود از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌زودی از سوی وزیر نیرو ابلاغ می‌شود.
«محمود کمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌تر یک مصوبه از سوی دولت داشتیم که بخش اداری موظف است ۲۰ درصد از نیاز برق خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.
وی ادامه داد: این مصوبه برای سال‌های قبل بود که بنا به دلایلی اجرایی نشده بود، اما اکنون دستورالعمل اجرای این کار از سوی ساتبا تدوین شده است.
معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که در مدت چهار سال دستگاه‌های اداری بتوانند سالانه ۵ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.
کمانی گفت: دستگاه‌ها برای تحقق این امر هم می‌توان از محل تابلوی برق سبز در بورس، برق خریداری کنند و یا اینکه خودشان نیروگاه احداث کنند.
وی ادامه داد: اگر اداره و یا سازمانی به این مصوبه عمل نکند، تعرفه برقی که پرداخت خواهد کرد به قیمت انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق بیان کرد: مصوبه این کار به‌زودی از سوی وزیر نیرو ابلاغ خواهد شد و کار به صورت جدی دنبال می‌شود.
کمانی خاطرنشان کرد: ساختمان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر پیش‌گام اجرای این مصوبه شده و برای نصب پنل‌های خورشیدی اقدام لازم صورت انجام شده است.
وی گفت: همچنین مجموعه وزارت نیرو نیز موظف است نسبت به این مصوبه عمل و برای تأمین ۲۰ درصد برق از انرژی تجدیدپذیر اقدام کند.

  • نویسنده :
  • منبع :