19 دی: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی موکب‌های دانش‌آموزی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
اصغر باقرزاده در جلسه شورای سیاست گذاری ستاد دانش آموزی اربعین حسینی اظهارکرد: در نظر داریم هر مدرسه حامی یکی از موکب‌های دانش آموزی در ایام پیاده روی اربعین باشد.
وی افزود: تلاش شده با برنامه ریزی بسیار خوب، امسال پیاده روی اربعین حسینی را به صورت با شکوه برگزار کنیم، مقدمات صدور مجوز اردوی دانش آموزی تسهیل شده است و امکان برگزاری اردوی دانش آموزی فراهم خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آماده سازی فضاهای دانش آموزی مانند برگزاری اردو، نذورات و راه اندازی موکب تصریح کرد: استان قم دبیرخانه دانش آموزی پیاده روی اربعین است و کمیته‌های دانش آموزی، پشتیبانی و دانشگاه فرهنگیان از کمیته‌هایی هستند که برای اجرای هرچه بهتر پیاده روی اربعین تشکیل شده‌اند.
باقرزاده با بیان اینکه پیگیر اسکان و پذیرایی در دو مدرسه نجف و کربلا به عنوان موکب دانش آموزی هستیم، گفت: درنظر داریم سه موکب در مسیر پیاده روی اربعین ایجادکنیم. کاروان‌های دانش آموزی در ایام اربعین راه اندازی خواهد شد و اردوگاه‌ها و مدارس به عنوان پایگاه‌های اسکان زائران پیاده روی اربعین در نظر گرفته می‌شود.
وی به تهیه بسته محتوایی برای توزیع در موکب‌ها در پیاده روی اربعین اشاره و اظهار کرد: در محور تولیدات محتوایی، کتاب شعری ویژه کودکان تهیه شده است که در مسیر اربعین توزیع می‌شود. برای نوجوانان نیز کتابی با محوریت امام زمان (عج)، کربلا و اربعین درنظر گرفته‌ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :