19 دی: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شنبه شب در سخنانی خواستار قطع روابط دیپماتیک کشورهای عربی و اسلامی با سوئد شد.
به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله در واکنش به اهانت‌های اخیر به قرآن کریم در سوئد، گفت: موضع گیری‌ها باید به قطع روابط دیپلماتیک با دولت سوئد تبدیل شود.
وی با بیان اینکه نباید ما فریب عذرخواهی را بخوریم، افزود: اقدام عراق با فراخواندن کاردار خود از سوئد، مهمترین ابتکار عمل در سطح رسمی بود.
دبیرکل حزب الله افزود: اگر سوئد به این رویکرد ادامه دهد، در شریعت اسلام به عنوان کشوری که در ستیز و جنگ با اسلام و مسلمانان است قرار می‌گیرد.
نصرالله اضافه کرد: اگر ارزیابی درست باشد که موساد پشت آنچه در سوئد رخ داد، است ما با حرکتی روبرو هستیم که ادامه خواهد داشت و نیازمند موضع گیری قوی مردمی و رسمی است.
وی افزود: دولت سوئد باید سخنان حضرت امام خامنه‌ای در مورد تقبیح اهانت کنندگان به قرآن به ویژه عبارت «دولتی که علیه اسلام آرایش جنگی گرفته است» را به دقت مورد توجه قرار دهد.
نصرالله اضافه کرد: با هم می‌توانیم با این کارزار همگام شویم و به روزی برسیم که از هرگونه توهین به نمادها و مقدسات خود جلوگیری کنیم.
پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.
«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.
این اقدام سوئد با واکنش و خشم شدید ملت‌ها و دولت‌های اسلامی روبرو شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :