19 دی: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، یکم مرداد ماه) با ۶ هزار و ۱۸۹ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۷۶ هزار واحدی ایستاد.
شاخص هم‌وزن با ۲ ‌هزار و ۶۰ واحد کاهش به ۷۰۲ هزار واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۱۷ واحد افت به ۴۰۱ هزار و ۱۰۵ واحد رسید.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۸۳۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال معامله شد.
گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۳۹۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۹۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۷۸ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۳۸۴ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۳۱۹ واحد و زامیاد (خزامیا) با ۱۹۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با چهار و ۵۶۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۲۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۵۷۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۷۴۴ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۶۶۳ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۶۰۰ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۵۳۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، گروه مالی شهر (شهر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۸۱ میلیون و ۷۷۱ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۸۶ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۴۳۶ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و ۶۹۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.
سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریاساسول (آریا)، ایران خودرو دیزل (خاور)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سیمان ساوه (ساوه)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) و صنایع گلدیران (گلدیرا) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
در مقابل، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، توزیع داروپخش (دتوزیع) و پخش هجرت (هجرت) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
  • نویسنده :
  • منبع :