19 دی: سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: نتایج نمونه‌برداری از محموله گوشت برزیلی تازه ترخیص شده از گمرک و آزمایش‌ها، حاکی از تایید سلامت این گوشت از نظر بار میکروبی و شرایط ظاهری است.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «وحید صالحی» درباره محموله گوشت برزیلی ترخیص شده از گمرک افزود: این محموله شامل چهار کانتینر گوشت منجمد گوساله از مبدا برزیل بود که با توجه به مشکلاتی که شرکت واردکننده به دلایل شرایط تحریم در تکمیل مدارک بازرگانی خود داشت، موفق نشده بود طی فرآیند قانونی و عرفی، داده‌های مورد نیاز کالا را به گمرک اظهار کند.
وی بیان‌داشت: فرآیند تکمیل این مدارک تا حدود سه ماه پیش طول کشید، این روند باعث شده بود که محموله گوشت شامل تاخیر یا دموراژ در گمرک «شهید رجایی» هرمزگان شود.
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور تصریح‌کرد: روال کار این است که واردکننده، پس از کامل شدن اسناد، کالا را به گمرک اظهار می‌کند و پس از آن ما موظف هستیم که با هماهنگی گمرک از کالا نمونه‌برداری کرده و آزمایش‌های لازم را برای اطمینان از صحت و سلامت آن انجام دهیم.
صالحی ادامه‌داد: با توجه به پیگیری شرکت واردکننده به‌عنوان یکی از شرکت‌های باسابقه و خوشنام در واردات گوشت، با پیگیری ما و همکاری دستگاه قضایی، همچنین کسب اجازه از دادستانی استان هرمزگان، با هماهنگی با سازمان غذا و دارو، پس از دریافت نتایج آزمایشگاهی و اطمینان از سلامت محموله، ترتیبی اتخاذ شد که این محموله با وزن بالای ۱۰۰ تن، برای مصرف در کارخانه‌های فرآورده‌های گوشتی ترخیص شده و این سرمایه ملی دور ریخته نشود.
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که گوشت منجمد گوساله حداکثر ۱۸ تا ۲۴ ماه عمر ماندگاری دارد، اما عمر ماندگاری این محموله ۱۸ ماه بود، گفت: این محموله در یکی از سردخانه‌های مجاز استان هرمزگان تخلیه شده بود و همکاران ما در چندین مرحله پایش و بررسی، به این اطمینان رسیده بودند که کالا شرایط خوبی از نظر ظاهری و بهداشتی دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :