19 دی: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از برنامه ریزی ستاد اربعین برای صدور گذرنامه زائران اربعین با هزینه ۵۰ هزار تومان در ۲۴ ساعت خبر داد.
ولی‌الله بیاتی با اشاره به برگزاری نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس برای بررسی برنامه ستاد اربعین گفت: در گزارش عملکرد مسئولان این ستاد به برنامه‌ریزی برای صدور گذرنامه زیارتی با مبلغ ۵۰ هزار تومان ظرف مدت ۲۴ ساعت تاکید شده است.
نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس اظهار داشت: تسریع در خدمت‌رسانی گیت‌های مرزی در خاک عراق افزایش پیدا خواهد کرد و در حوزه حمل و نقل برنامه‌ریزی شده است که ۲ هزار دستگاه اتوبوس در ایام اربعین در اختیار زوار قرار گیرد.
بیاتی ادامه داد: همچنین دوره سفرهای هوایی اربعین از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور تعیین شده که ۸۵ درصد پروازها به نجف و ۱۵ درصد به بغداد انجام می شود. از سوی دیگر در داخل عراق ۲۰ دفتر و ۵۰ نمایندگی به مدت ۲ هفته به صورت شبانه‌روزی به زوار خدمات می دهند. جمعیت هلال احمر نیز ۲۳۴ مرکز درمانی در عراق راه اندازی کرده که با ۴ هزار نفر کادر درمان، ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳ بیمارستان صحرایی با ۴۵۰۱ خودروی امدادی و ۹ بالگرد به زوار خدمت‌رسانی خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :