19 دی: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: تاکنون روند استیضاح وزیر کشور در این کمیسیون کلید نخورده است و ادعای آغاز این فرآیند صحت ندارد.
در حالی که برخی نمایندگان مجلس مدعی به جریان افتادن استیضاح وزیر کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شده اند، اما محمد صالح جوکار رئیس این کمیسیون در گفت وگو با ایرنا این ادعا را رد کرده است.
پیشتر نیز سید کاظم دلخوش اباتری در صحن علنی مجلس طی تذکری آیین نامه ای مدعی شده بود تعداد امضاکنندگان تقاضای استیضاح وزیر کشور از ۸۰ نفر عبور کرده و درخواست کرده بود تا استیضاح احمد وحیدی از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شود اما تا کنون در صحن علنی مجلس، تقاضای استیضاح وزیر کشور از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول نشده است.
رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در نشست علنی شنبه ۳۱ تیر ماه مجلس، طی تذکر شفاهی خواهان اعلام وصول استیضاح وزیر کشور شد که عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت از احمد نادری عضو هیأت رئیسه در این خصوص توضیح خواست و نادری اظهار کرد: درخواست استیضاح وزیر کشور به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.
محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در این خصوص در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا استیضاح وحیدی در این کمیسیون کلید خورده است؟ اظهار داشت: چنین اتفاقی رخ نداده و این روند آغاز نشده است.
نماینده مردم یزد در مجلس افزود: از سوی هیأت رئیسه مجلس نامه ای در این زمینه به این کمیسیون ارسال شده اما هنوز روند اجرایی استیضاح احمد وحیدی فعال نشده است.
ماجرای تقاضای استیضاح وزیر کشور به نامه معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور برمی گردد که از استانداران و فرمانداران درخواست شده بود با توجه به قرار گرفتن در سال پایانی مجلس که انتخابات نیز در اسفند امسال برگزار می شود، به جهت ایجاد عدالت تبلیغاتی میان داوطلبان ورود به مجلس، دستگاه های اجرایی استان ها در برنامه های دولتی و افتتاح پروژه های عمرانی از نمایندگان مردم آن شهر یا استان در مجلس دعوت نکنند.
با این حال به گفته محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، بندهای ۲، ۴، ۶ و ۷ این بخشنامه که مربوط به موارد مذکور بود، از بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور حذف شد؛ اما برخی نمایندگان مجلس علی رغم برطرف شدن علت اعتراض آنها، همچنان بر استیضاح وزیر کشور مُصرند.
  • نویسنده :
  • منبع :