19 دی: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی‌های موشک کروز ابومهدی، گفت:‌ این سامانه محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد.
امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (سه‌شنبه، سوم مردادماه) در آیین الحاق سامانه سلاح موشکی کروز دریایی برد بلند ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه، گفت: در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای توان موشکی و پدافندی، امروز مراسم الحاق سامانه کروز برد بلند ابومهدی را شاهد هستیم که این سامانه، یک سامانه راهبردی است و می‌توانیم بگوییم که همتا ندارد.
وی با بیان اینکه این سامانه دارای ویژگی‌های خاصی است، ادامه داد: از جمله این ویژگی‌های خاص برد ۱۰۰۰ کیلومتری این موشک محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد و نکته بسیار مهمی است.
وزیر دفاع با اشاره به سایر ویژگی‌های موشک ابومهدی، تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم دیگر این سامانه می‌توان به نقطه‌زنی، قدرت تخریب بسیار بالا و عبور از عوارض جغرافیایی و پرواز در ارتفاع پست، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی و بهره بردن از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی است.
امیر آشتیانی گفت: ما با تولید انبوه موشک ابومهدی قادر خواهیم بود تا از عمق خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و اماکن کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت عملیاتی‌شدن به اهداف متحرک دریایی دشمن شلیک کنیم و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به طور کامل منهدم و نابود کنیم.
وی افزود: این توان بسیار بالایی است که در اصل به دست متخصصان و دانشمندان کوشا و فعال وزارت دفاع، صنعت دفاعی، همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به ثمر رسید و قطعاً در ارتقای توان رزم نقش بسیار مهمی خواهد داشت.
وزیر دفاع در پایان تاکید کرد: ما در پشتیبانی از نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر کرده و آن را دنبال می‌کنیم. قطعاً توانمندی‌هایی که ما به دنبال آن هستیم در مسیر صلح و دوستی و برادری است و قطعاً ضامن ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :