19 دی: عصر سه شنبه حادثه آتش سوزی در هتل قصر ااشفاعه شهر نجف اشرف اتفاق افتاد که حدود ۷۰ نفر از زائران ساکن در این هتل دچار مصدومیت شدند و به بیمارستان حکیم شهر نجف انتقال یافتند.
یک منبع آگاه از اعزام دو نفر از مصدومان حادثه آتش سوزی هتل قصر الشفاعه شهر نجف اشرف به ایران خبر داد.
این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بغداد اظهار داشت: ۱۲۰ زائر ایرانی شامل ۸۰ نفر از استان اردبیل و ۴۰ نفر از استان چهار محال و بختیاری در هتل قصر ااشفاعه شهر نجف اشرف اسکان داشتند.
وی افزود: عصر امروز حادثه آتش سوزی در هتل یاد شده اتفاق افتاد که حدود ۷۰ نفر از زائران ساکن در این هتل دچار مصدومیت شدند و به بیمارستان حکیم شهر نجف انتقال یافتند.
به گفته وی وضعیت یک نفر از مصدومان این حادثه وخیم گزارش شده است و ۲ نفر از آنها نیز به ایران منتقل شده اند.
در همین حال یکی از شاهدان عینی گفت: این حادثه زمانی رخ داد که یکی از خوردوهای سه چرخ در هنگام تخلیه گازوئیل دچار حریق شد و آتش به طبقات فوقانی هتل سرایت کرد.
وی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه به هنگام آتش سوزی، زائران از طبقات فوقانی هتل خود را به پایین پرتاب کردند، تکذیب کرد و افزود: تنها یکی از زائران که دچار سوختگی نیز شده بود به هنگام پایین آمدن از پله‌ها در حالیکه به طبقه اول نزدیک شده بود به پایین سقوط کرد و حال وی رضایتخبش اعلام شده است.
به گفته شاهد عینی، در حادثه آتش سوزی هتل قصر الشفاعه شهر نجف اشرف کسی جان نباخته است.
پیشتر معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفته بود: حدود ۷۰ زائر ایرانی مستقر در هتل قصرالشفاعه شهر مقدس نجف اشرف به علت آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شده و با کمک نیروهای امدادی برای مداوا راهی بیمارستان حکیم این شهر شدند.
حمیدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس گزارشات دریافتی ازین تعداد حال چهار زائر به علت قدری سوختگی و مشکل تنفسی وخیم تر اعلام شده اما مشکل جدی وجود ندارد.
به گفته وی، خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشته و مابقی زائران که از وضعیت جمسانی مناسب تری برخوردار هستند در هتل دیگری اسکان داده شده اند.
  • نویسنده :
  • منبع :