19 دی: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ادعا شده که بعضی از پالایشگاه‌های تعمیر شده در ونزوئلا پس از مدتی بنابه دلایلی از مدار خارج شده اند. حال اینکه، همکاری های مرتبط با این حوزه در چارچوب برنامه ریزی های صورت گرفته در حال پیگیری است و تاکنون پالایشگاهی به مرحله بهره برداری نرسیده که از مدار خارج شده باشد.
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، در ارتباط با مطالب منتشر شده در یکی از روزنامه ها در خصوص همکاری های اقتصادی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا، اظهار داشت: متعاقب رشد قابل توجه حجم روابط تجاری تهران-کاراکاس طی سالیان اخیر و به ویژه استقبال کم نظیر مردم و دولت ونزوئلا از ریاست محترم جمهور در جریان سفر اخیر به کاراکاس و موفقیت های این سفر، خط رسانه ای در غرب و برخی دنباله های آنها شروع به شانتاژ و انتشار اخبار نادرست و گمراه کننده در خصوص روابط تهران- کاراکاس کرده و مطالب نادرست و غیردقیقی درباره روابط تجاری با ونزوئلا بیان می کنند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: به عنوان نمونه، ادعا شده که بعضی از پالایشگاه های تعمیر شده در ونزوئلا پس از مدتی بنابه دلایلی از مدار خارج شده اند. حال اینکه، همکاری های مرتبط با این حوزه در چارچوب برنامه ریزی های صورت گرفته در حال پیگیری است و تاکنون پالایشگاهی به مرحله بهره برداری نرسیده که از مدار خارج شده باشد.
صفری روابط ایران و ونزوئلا را در چارچوب منافع اقتصادی متقابل و در پرتو اراده رهبران عالی دو کشور ارزیابی کرد و افزود: همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف با قوت به پیش می رود و چشم انداز روشنی از گسترش و تقویت همکاری ها وجود دارد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارند و بدیهی است دو کشور نیاز دارند با هوشیاری کامل در برابر تلاش های مذبوحانه مخالفین روابط دو کشور و کاسبان تحریم عمل کنند، بر این اساس، نمی توان با انتشار جزئیات همکاری ها در راستای اهداف آنها حرکت کرد.
صفری در پایان افزود: در روزهای اخیر کشتی ایرانی بار خود شامل خودرو و کالاهای صادراتی را در ونزوئلا تخلیه کرده و در حال حاضر مشغول بارگیری کک نفت بعنوان‌ماده اولیه مورد نیاز کشور است و پیش از این هم کشتی های قبلی نسبت به حمل کک نفت و پودر الومینا به عنوان دو ماده اولیه مورد نیاز کشور به مقصد بنادر کشورمان اقدام کرده اند.
  • نویسنده :
  • منبع :