19 دی: گارد ساحلی هلند اعلام کرد بر اثر آتش‌سوزی در یک کشتی باری حامل نزدیک به ۳ هزار خودروی آلمانی به مقصد مصر در سواحل هلند، یکی از خدمه این کشتی جان باخت و تعدادی دیگر مجروح شدند.
به گزارش رویترز، در اطلاعیه‌ گارد ساحلی هلند در این باره آمده است: آتش‌سوزی در کشتی باری ۱۹۹ متری «فرامنتل» که در پاناما ثبت شده است، از سه‌شنبه شب آغاز شده بود.
بنا به گزارش خبرگزاری ان او اس هلند، کلیه خدمه این کشتی هندی هستند و سفارت هند در آمستردام با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که آتش‌سوزی منجر به کشته شدن یک دریانورد هندی و زخمی شدن چند تن از خدمه کشتی شده است.
گارد ساحلی هلند در اطلاعیه خود با اشاره به اینکه ممکن است این آتش‌سوزی چند روز ادامه داشته باشد، می‌افزاید: کشتی‌های نجات برای خنک کردن کشتی در حال سوختن روی آن آب پاشیدند اما استفاده بیش از حد آب ممکن است باعث غرق شدن کشتی شود.
گارد ساحلی در وب سایت خود اعلام کرد که علت آتش‌سوزی ناشناخته است اما سخنگوی گارد ساحلی پیشتر به رویترز گفته بود که آتش در نزدیکی یک خودروی الکتریکی آغاز شده است. تقریباً ۲۵ خودرو از ۲ هزار و ۸۵۷ وسیله نقلیه موجود در کشتی الکتریکی بودند.
ادوین ورستیگ سخنگوی اداره آبراه‌های هلند نیز در همین ارتباط، گفت: آتش هنوز مهار نشده و خاموش کردن آن بسیار سخت است که این موضوع احتمالاً به دلیل محموله‌ای است که این کشتی حمل می‌کرد.
ویلارد مولنار از شرکت امداد و نجات سلطنتی هلند (KNRM) که جزء اولین نفرات حاضر در صحنه بود، گفت: آتش آنقدر سریع گسترش یافت که هفت خدمه برای نجات جان خود مجبور به پریدن به دریا شدند.
مولنار با اشاره به اینکه برخی از افراد هنگام پریدن به داخل آب مجروح شدند و ما آنها را از سطح آب گرفته و به داخل کشتی نجات منتقل کردیم، افزود: یک بالگرد بقیه اعضای خدمه ۲۳ نفره را از کشتی در حال سوختن خارج کرد.
مقامات محلی هلند اعلام کردند که مجروحان این حادثه به دلیل مشکلات تنفسی، سوختگی و شکستگی استخوان تحت مداوا هستند.
سازمان بین‌المللی دریانوردی که استانداردهای ایمنی در دریا را تنظیم می‌کند نیز در پی وقوع این حادثه اعلام کرد که این سازمان در نظر دارد در سال آینده اقدامات جدیدی را برای کشتی‌های حامل وسایل نقلیه الکتریکی با توجه به تعداد فزاینده آتش‌سوزی در کشتی‌های باری بررسی و در دستور کار قرار دهد.
  • نویسنده :
  • منبع :