19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انفجار تروریستی در منطقه زینبیه حومه دمشق را محکوم کرد.
ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای، وقوع انفجار تروریستی در منطقه زینبیه در حومه دمشق در روز تاسوعا و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان شد، به شدت محکوم کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تسلیت به دولت و ملت سوریه و خانواده‌های قربانیان یادآور شد: در شرایطی که مردم بیگناه سوریه از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی رنج می برند، در سایه سکوت دردآور جامعه جهانی، گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز مرتکب این گونه جنایات فجیع می‌شوند.
کنعانی افزود: با توجه به‌ نبرد چندین ساله دولت و ملت سوریه علیه تروریسم، شایسته است جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی علاوه بر محکوم کردن هرگونه تجاوز علیه سوریه از جمله حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و نیز انفجارهای تروریستی اخیر در این کشور، برای رفع فوری تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکایی و غربی علیه سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور، اقدام فوری ‌و مؤثر انجام دهند.
بر اساس این گزارش، منابع خبری در عصر روز پنچ شنبه از انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در ناحیه «کوی السودان» در منطقه زینبیه دمشق خبر دادند.
خبرگزاری سانا در این ارتباط  گزارش داد: انفجار در نزدیکی مقر اباالفضل العباس که به نام مقر ابو عجیب شناخته می‌شود روی داده‌ و چند نفر شهید و زخمی شده‌اند.
خبرنگار المیادین نیز  گزارش داد که طی این انفجار در منطقه سیده زینب دمشق، تاکنون ۴ نفر شهید و ۱۵ نفر زخمی شده‌اند.
 این دومین انفجار طی دو روز اخیر در دمشق محسوب می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :