19 دی: مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: در پی وقوع آتش سوزی شیرخوارگاه مرکز این استان به هیچ یک از نوزادان و شیرخوارگان این مرکز و پرسنل آسیبی نرسید و همه آنها در سلامت کامل هستند.
عارف کیانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار کرد: عصر امروز حوالی ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه گزارش وقوع آتش سوزی موتور یکی از اسپیلت‌های این مرکز در طبقه سوم گزارش شد.
وی بیان کرد از آنجایی که آتش در تراس این طبقه رخ داده بود همکاران ما بلافاصله کودکان مستقر در این واحد را به طبقه همکف انتقال دادند.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: سقف این مرکز از چوب و نی بوده که پس از وقوع آتش سوزی سقف این ساختمان به طور کامل سوخته است.
وی گفت: تمامی پرسنل این مرکز و کودکان و نوزادانی که در آن نگهداری می‌شدند اکنون در سلامت کامل بوده و به یک مرکز نگهداری دیگر در داخل شهر گرگان منتقل شدند.
کیانی یادآور شد: یک مرکز شیرخوارگان در یکی از محلات شهر گرگان در چهار طبقه با تمام تجهیزات و امکانات در حال احداث است که تلاش داریم تا هفته دولت سال جاری آن را به بهره‌برداری برسانیم و از مکان فعلی به مکان جدید کودکان را انتقال دهیم.
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان هم در این باره گفت: این حادثه در ساعت ۱۶ و ۳۶ دقیقه روز جمعه به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی‌درنگ ۲ تیم عملیاتی از ایستگاه‌های شماره ۲ و ۶ و یک تیم کمکی از ایستگاه شماره یک به محل حادثه واقع در استرابادی اعزام شدند.
موسی‌الرضا صفری با بیان این که حریق در طبقه فوقانی مرکز نگهداری کودکان صورت گرفته افزود: پس از حضور نیروهای عملیاتی در محل ابتدا عملیات تخلیه اضطراری انجام و با همکاری آتش‌نشانان و همسایگان کودکان از داخل ساختمان دود گرفته خارج شدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش آتش نشانان حریق به سرعت مهار و از سرایت آن به ساختمان‌های مجاور جلوگیری به عمل آمد.
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اضافه کرد: تا این لحظه طی گزارش‌های اعلامی ۱۹ کودک از داخل ساختمان خارج شدند.
صفری یادآوری شد: هم اکنون آتش نشانان در محل حادثه مشغول هستند و خبرهای تکمیلی پس از پایان عملیات امداد و نجات اعلام خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :