19 دی: آتش نشانی کربلا از جان باختن چهار نفر بر اثر آتش سوزی در بازاری در خیابان امام علی (ع) این شهر خبر داد.
آتش نشانی شهر کربلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مورد آتش سوزی را در شهر مقدس کربلا مهار کرده است.
این اداره در بیانیه‌ی خود آورده است: تیم‌های آتش نشانی کربلا عصر جمعه یک حادثه آتش‌سوزی را که در یک بازار تجاری قدیمی واقع در خیابان امام علی (ع) که در آن فعالیت‌های متنوع تجاری انجام می‌شد را بطور کامل اطفا کردند.
آتش نشانی کربلا اضافه کرد: تیم‌های آتش نشانی برای اطفای این حریق بسیج شدند و تلاش خود را برای محاصره آتش متمرکز کردند و با استفاده از نردبان از چهار طرف به محل آتش اقدام به آب پاشی کردند تا از امتداد آن به ساختمان‌های مجاور جلوگیری کنند.
این بیانیه با اشاره به اینکه آتش نشانان پس از مدتی با کمک تیم‌های آتش نشانی آستان‌های مقدس حسینی و عباسی موفق به جلوگیری از نفوذ مستقیم آتش به مکان‌های مجاور و سیطره کامل بر منطقه شدند، افزود: پس از اطفا آتش تیم‌های آتش نشان چهار جسد را از داخل بازار بیرون آوردند.
آتش نشانی کربلا اضافه کرد: اجساد برای انجام تحقیقات پزشکی تحویل کلانتری منطقه شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: تحقیقات اولیه کارشناسان حاکی از آن است که علت آتش سوزی انفجار سیلندر گاز بر اثر آشپزی در یکی از موکب‌های حسینی رخ داده است.
در بیانیه آتش نشانی کربلا به تعداد مصدومان و مجروحان این حادثه‌ای اشاره‌ای نشده است.
پیشتر رسانه‌های عراقی به نقل از یک منبع امنیتی عراقی تعداد کشته‌های این حادثه را سه نفر و تعداد زخمی‌های را پنج نفر اعلام کرده بودند.

  • نویسنده :
  • منبع :