یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «مشارکت حداکثری فراموش شده است» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

بعد از پیروزی انقلاب همواره مسئولان کشور سعی می‌کردند از ایام محرم و ماه رمضان به عنوان بهترین فرصت تبلیغی برای پرشور شدن انتخابات و جلب مشارکت حداکثری استفاده کنند تا جایی که برخی جناح‌ها از این ایام بهره‌برداری جناحی هم می‌کردند که مورد اعتراض دیگر گروه‌ها قرار می‌گرفت.
امسال با این که چند روزی به ثبت نام نامزدهای انتخابات نمانده است هرچه اخبار را رصد کردم هیچ مبلغ و مداحی را ندیدم که در این ایام درباره انتخابات و ضرورت مشارکت مردم حرفی زده باشند. حتی برخی منبری‌ها و مداحان تندی که از هر فرصتی برای امیال سیاسی خود استفاده می‌کردند، ساکت بودند.
در این میان دو نفر راجع به فضای انتخابات اظهار نظر کردند یکی نوری قزلجه، نماینده مجلس و دیگری غلامحسین کرباسچی بود
این نماینده مجلس در رابطه با وضعیت فضای انتخابات گفت: با توجه به فضای سیاسی موجود و با توجه به اصراری هم که برای این ثبت نام زودهنگام وجود دارد، من پیش بینی‌‌ام این است یک انتخابات کم رمق و با مشارکتی حتی پایین‌تر از دوره قبلی اتفاق بیفتد.
نوری قزلجه خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید به این سمت نمی‌رویم که برای مصلحت سیاسی کشور، فضایی درست کنیم که همه جریان‌های سیاسی کشور بتوانند نامزدها و حتی نمایندگانی در مجلس داشته باشند، در این شرایط یک مقدار مشارکت مردم پایین می‌آید
. این چهره اصلاح‌طلب در واکنش به ارزیابی خود از سیگنال‌های شورای نگهبان و فضای انتخابات مجلس دوازدهم تصریح کرد: به نظر می‌رسد قرار است آقایان در انتخابات مجلس دوازدهم انقلابی‌تر عمل کنند لابد مجلس یازدهم هم برای آنها جالب نبوده است. البته فرقی نمی‌کند اگر انقلابی‌ترها هم وارد مجلس شوند تأثیر جدی بر روند ایجاد نمی‌شود.
کرباسچی در پاسخ به اینکه بنابراین سخت‌گیری‌های شورای نگهبان در انتخابات مجلس دوازدهم بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: اظهار نظراتی که در مورد انتخابات مجلس دوازدهم می‌کنند، اظهارات امیدوار کننده‌ای نیست.



  • نویسنده :
  • منبع :