19 دی: رییس پلیس راه مازندران گفت: ریزش کوه در جاده هراز این محور ارتباطی تهران-شمال را مسدود کرد.
سرهنگ یدالله جهان تاب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اکنون شاهد ریزش کوه در محور هراز هستیم و اینکه این محور مسدود می‌ماند و اینکه چه زمانی بازگشایی می‌شود باید بررسی شود.
اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، نسبت به رگبار متناوب باران، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق از عصر ‌امروز تا بامداد روز سه شنبه هشدار داد.
هواشناسی مازندران، آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات استان، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را از اثر مخاطره این سامانه جوی ذکرکرد.
در این اخطاریه علاوه بر توصیه به شهروندان برای انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در هنگام تردد جاده ای و خودداری از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ ها، از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات در طی این ایام خودداری کنند.
این اطلاعیه با اشاره به ورود سامانه جدید، پیش بینی کرد که ناپایداری های جوی در این استان تا روز چهارشنبه تداوم داشته باشد و دمای هوا نیز در مقایسه با روزهای گذشته روند کاهشی داشته باشد.
هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری گاهی ابری بویژه در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و روزهای یکشنبه و دوشنبه را نیز نیمه ابری گاهی ابری با رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی کرده است.
در همین حال مسافران برای اطلاع از وضعیت جاده های استان می توانند به مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند و این مجموعه به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.
همچنین شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها نیز آماده پاسخگویی وضعیت راه ها به مردم می باشد.
برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
  • نویسنده :
  • منبع :