19 دی: پناهنده عراقی مقیم سوئد بار دیگر نسخه‌ای از قران کریم را در برابر پارلمان این کشور به آتش کشید و این کتاب مقدس را مورد هتک حرمت قرار داد.

به گزارش السومریه نیوز، سلوان مومیکا، پناهنده عراقی مقیم سوئد بار دیگر نسخه‌ای از قران کریم را به آتش کشید و این کتاب مقدس را مورد هتک حرمت قرار داد.

وی این اقدام شنیع را با مجوز و حمایت پلیس سوئد و در برابر پارلمان این کشور به انجام رساند. مومیکا در برابر جمعیت حاضر در این محل با گستاخی تمام اعلام کرد: من یک متمرد شجاع هستم و تا زمانی که قرآن‌سوزی در سوئد ممنوع نشده باشد، این کار را ادامه خواهم داد.

این اقدام و تجمع جدید را یک پناهنده عراقی دیگر به نام سلوان نجم ترتیب داده و در ۲ هتک حرمت قبلی سلوان مومیکا به قرآن همراه وی بوده است. مومیکا ۲ اقدام هتاکانه قبلی خود به قرآن کریم را نیز با مجوز و حمایت پلیس سوئد در برابر مسجد مرکزی استکهلم و سفارت عراق در سوئد به انجام رسانده بود.

اقدامات این شهروند عراقی، با انتقادهای گسترده کشورهای مسلمان جهان به ویژه عراق مواجه شده است. مردم عراق در اعتراض به مجوز سوئد جهت این اقدامات هتاکانه وارد سفارت سوئد در این کشور شدند و این محل را به آتش کشیدند و از سوی دیگر دولت عراق نیز با اخراج سفیر سوئد در این کشور و فراخواندن سفیر خود از استکهلم، روابط دیپلماتیک با سوئد را قطع نمود.

دیگر کشورهای مسلمان از جمله ایران نیز اعتراضات شدیداللحنی را نسبت به انجام این دست اقدامات هتاکانه در سوئد که با مجوز و حمایت پلیس این کشور انجام می‌گیرند، ابراز داشته‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :