وزیر کشور عراق گفت: با دستور نخست وزیر عراق خدماتی شایسته در ایام اربعین در اختیار زائران قرار خواهد گرفت و این خدمات تا پایان ماه صفر در عراق ادامه خواهد داشت.
عبدالامیر الشمری شامگاه ۹ مردادماه در کنفرانس خبری که با حضور وزیر کشور ایران در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: از همه ظرفیت های بخش های مختلف از جمله بخش خصوصی، دولت، نیروهای نظامی و بسیج مردمی برای جابجایی زائران اربعین حسینی از مرزهای ایران به عراق استفاده خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی ۴ رام قطار از بصره عراق در ایام اربعین برای جابجایی زائران به نزدیکترین شهر به کربلای در نظر گرفته شده است.
وزیر کشور عراق عنوان کرد: روز گذشته در دیدارهایی که با وزیر کشور ایران و مسوولان امنیتی و سیاسی داشتیم  توافقات خوبی انجام شد.
الشمری ادامه داد: در این زمینه با حضور چهار استاندار مرزی عراق با ایران مسایل امنیتی، حمل و نقل، خدمات رسانی به زائران مورد بحث بررسی قرار گرفت که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشت.
وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه همه امکانات و پیش بینی لازم برای ورود آسان زائران ایرانی به خاک عراق در نظر گرفته شده است، گفت: برای تسهیل در جابجایی زائران ایرانی اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند در شلمچه تا پایانه مسافربری بصره عراق زائران را منتقل کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :