19 دی: به سبب سقوط جرثقیل بر روی پلی در حین ساخت و ساز در بزرگراه سامرودی ایالت ماهاراشترای هند دست‌کم ۱۷ کارگر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایندین اکسپرس، بلافاصله پس از حادثه، تیم هایی از پلیس، آتش نشانی و نیروی ملی واکنش به بلایای طبیعی هند (NDRF) برای عملیات نجات مستقر شدند. سه کارگر مجروح برای مداوا به بیمارستان مجاور منتقل شدند.
به گفته مقامات، این سانحه حوالی ساعت ۱۲ بامداد امروز سه‌شنبه در نزدیکی روستای سرلمبه شاهاپور در ۸۰ کیلومتری بمبئی رخ داد. به گفته آنان، جرثقیل سقوط کرده از نوع دروازه ای متحرک خاص بود که در ساخت پل و برای نصب تیرهای پیش ساخته در پروژه های ساخت بزرگراه استفاده می شود.
دوندرا فادناویس سروزیر ایالت ماهاراشترا خبرداد دستور تحقیق در مورد حادثه شاهاپور صادر شده است. به گفته مقامات، بیم آن می رود که حداقل شش نفر دیگر زیر آوار گرفتار شده باشند.
سامرودی ماهامرگ بزرگراهی به طول ۷۰۱ کیلومتر است که بمبئی و ناگپور را به هم متصل می کند.
بنا به گزارش ایندین اکسپرس، فاز دوم این پروژه در ماه اردیبهشت امسال افتتاح شد و امتداد ۶۰۰ کیلومتری از ناگپور تا روستای بهارویر در ایگاتپوری تالوکا را تکمیل کرد. در فاز سوم ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده تا وادپه در تانه تا پایان سال جاری میلادی یا تا فروردین سال آینده تکمیل خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :