19 دی: طوفان شدیدی که گفته شده امروز سه‌شنبه جنوب ژاپن را در می نوردد باعث لغو صدها پرواز شد و مقامات از شهروندان خواستند به دنبال سرپناه باشند.
به گزارش استریتز تایمز، در شهرهای سراسر اوکیناوا دستور تخلیه غیراجباری حداقل ۳۷۰ هزار نفر صادر شده است. اداره هواشناسی ژاپن هشدار داد امواجی به ارتفاع ۱۲ متر ممکن است جزایر این منطقه را تحت تاثیر قرار دهند.
انتظار می‌رود طوفان خانون با حداکثر سرعت باد پایدار ۱۶۲ کیلومتر بر ساعت اواخر امروز منطقه اوکیناوا را در بر گیرد.
این اداره در اطلاعیه ساعت یک بامداد به وقت گرینویچ خود اعلام کرد طوفانی که آن را "بسیار قوی" و "بزرگ" توصیف کرد، حدود ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی منطقه ناها را درگیر کرده است.
مقامات در ناها از ساکنان خواستند به علت احتمال وزش بادهای تند و باران شدید به مکان های امن تر نقل مکان کنند.
یک مقام مدیریت بلایای طبیعی در اوکیناوا به خبرگزاری فرانسه گفت: «البته بسیاری از مردم در خانه می مانند زیرا خانه هایشان بتنی است. اما ما از افرادی که به تنهایی یا در خانه‌های چوبی در مناطق کم ارتفاع زندگی می‌کنند می‌خواهیم قبل از وخامت طوفان به دنبال سرپناه باشند.»
شبکه تلویزیونی ان اچ کی NHK ژاپن نیز گزارش داد بیش از ۵۰۰ پرواز امروز سه‌شنبه لغو شده است و خدمات کشتی‌ها و اتوبوس‌های منطقه‌ای پیش از طوفان به حالت تعلیق درآمده اند.
خطوط هوایی ژاپن و آل نیپون ایرویز اعلام کردند در مجموع بیش از ۷۵ هزار مسافر تحت تأثیر لغو پروازهای سه شنبه و چهارشنبه قرار خواهند گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :