19 دی: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه برنج مشمول خرید تضمینی نیست، گفت: دولت و شخص معاون اول رییس جمهور کمک می کند که توزیع کنندگان کالاها و فروشگاهای زنجیره ای بخشی از خریدهای راهبردی خود را با سرعت بیشتری از برنجکاران انجام دهند که برنج کاران بتوانند برنج خود را به فروش برسانند.
داود منظور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷۱ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.
وی افزود: با توجه به خرید ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان، پیش بینی این است که ۱۲۰هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه هماهنگی هایی با دستگاههای تامین کننده منابع مالی از جمله وزیر نفت صورت گرفته است، افزود: امیدواریم بتوان تا چند روز آینده بخشی قابل توجه دیگری از تعهدات مربوط به خرید گندم را پرداخت کنیم.
منظور در مورد خرید برنج از شالیکاران نیز گفت: برنج مشمول خرید تضمینی نیست؛ برنجکاران از سال گذشته نتوانستند مقادیری از محصولات خود را به فروش برسانند و این در حالی است که برداشت محصولات سال جاری نیز آغاز شده است.
معاون رییس جمهور افزود: دولت و شخص معاون اول رییس جمهور کمک می کند که توزیع کنندگان کالاها و فروشگاهای زنجیره ای بخشی از خریدهای راهبردی خود را با سرعت بیشتری از برنجکاران انجام دهند که برنج کاران بتوانند برنج خود را به فروش برسانند.
وی تصریح کرد: موسسات واسطه‌ای هستند که محصولات را از کشاورزان می‌گیرند و بعد از آماده سازی به فروش می رسانند؛ آنها خریداران عمده‌ای هستند که دولت مذاکراتی با این افراد داشته‌ تا خرید برنج خود را تسریع کنند تا مشکل فروش برنجکاران حل شود.
تحول خوبی در تامین منابع قانون اجرای جوانی جمعیت خواهیم داشت
منظور در مورد تخصیص اعتبارات قانون جوانی جمعیت گفت: ردیف های مربوط به قانون جوانی جمعیت پیش بینی شده و ما هم ردیف ها و تکالیفی که دولت دارد با توجه به میزان بودجه ریزی های که هر ماه اتفاق می افتد به تدریج تخصیص می دهیم .
رییس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: حتما امسال تحول نسبتا خوبی در تامین منابع اجرای قانون جوانی جمعیت خواهیم داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :