19 دی: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی و سوری ۲ بانک غیردولتی در سوریه تاسیس کردند.
سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنسرسیومی متشکل از ۳ شرکت بیمه ایرانی غیردولتی با شرکت بیمه سوری با سهم ۶۰ درصد ایران و ۴۰ درصد سوریه بیمه تجاری و تکافلی راه اندازی کرده اند.
وی اضافه کرد: شعب ۲ بانک غیر دولتی ایران هم در سوریه افتتاح شده و این یکی از اهداف سفر رییس جمهور به دمشق بود که انجام شد و امید است بتوانیم از این طریق شرکت های ایرانی فعال در بازار سوریه از پیمانکاران ایرانی حمایت کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: این بانک ها قرار است با پشتیبانی مالی و بیمه ای شرکت های ایرانی فعال در سوریه، برای پیمانکاران و صدور خدمات فنی مهندسی فعال شوند.
خاندوزی اظهار داشت: یکی از توافقاتی که در سفر رییس جمهور به دمشق انجام شده بود، ایجاد دو نهاد تسهیل گر مالی بود که تجار ایرانی بتوانند راحت تر فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه در مدت از کمتر سه ماه بیمه و بانک مشترک تاسیس شد، ادامه داد: از این پس می توانیم از طریق این بیمه و بانک مشترک از تجار و سرمایه گذاران ایرانی پشتیبانی کنیم. 
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: مذاکرات بسیار خوب و سازنده ای برای آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی انجام شده است و به محض پایان مذاکرات از طریق رییس کل بانک مرکزی اطلاع رسانی می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :