19 دی: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برق مصرفی تمامی ادارات ما در کل کشور خاموش شوند به میزان ۳ هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می شود، گفت: میزان کسری برق کشور حداقل ۱۰ هزار مگاوات است، بنابراین اگر ما همه ادارات کشور را تعطیل کرده و به آنها برق ندهیم، باز هم در زمان پیک مصرف، چند هزار مگاوات کسری برق خواهیم داشت.
هادی بیگی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تعطیلی های سراسری ادارات در کاهش مصرف برق، گفت: تعطیلی ادارات هیچ تاثیری در کاهش مصرف برق ندارد.
وی با بیان اینکه ادارات ما در کل کشور ۳ هزار ۵۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند، تاکید کرد:  توقع داریم با توجه به مدیریت مصرف در این بخش ۱۰۰۰ مگاوات برق کاهش پیدا کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برق مصرفی تمامی ادارات ما در کل کشور خاموش شوند، که البته باید گفت این اتفاق رخ نمی دهد، به میزان ۳ هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می شود.
وی با بیان اینکه میزان کسری برق کشور حداقل ۱۰ هزار مگاوات است، بیان کرد: اگر ما همه ادارات کشور را تعطیل کرده و به آنها برق ندهیم، باز هم در زمان پیک مصرف، چند هزار مگاوات کسری برق خواهیم داشت، بنابراین باید مدیریت مصرف به جد پیگیری شود.
بیگی نژاد با بیان اینکه همچنین باید گفت که برخی از ادارات ما قابلیت تعطیلی ندارند، بیان کرد: به واقع دستگاه های خدمات‌رسان ما نمی توانند تعطیل شوند و باید به این نکته توجه کرد که با وجود تعطیلی برخی از ادارات، باید مدیریت مصرف برق به جد پیگیری شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکالیف وزارت نیرو در این بخش اظهار کرد: به واقع وزارت نیرو هر اقدام لازمی را برای کاهش مصرف برق در کشور انجام داده است، این وزارتخانه به نسبت دولت گذشته و دهه ۹۰ بهتر عمل کرده است.
وی با بیان اینکه هم مدیریت وزارت نیرو در مصرف و تولید برق بهتر از گذشته بوده است، ادامه داد: وزارت نیرو همه این اقدامات را عملیاتی کرده است منتها کسری برق کشور زیاد است. بنابراین ما از مجموعه وزارت نیرو گلایه نداریم چراکه شرایط ما بدین نحوه است و با این حال باید مصرف برق در کشور مدیریت شود تا از این شرایط خارج شویم.
بیگی نژاد یادآور شد: کمبود برق تا ۱۵ شهریور سال جاری ادامه دارد و باید با مدیریت، از این شرایط خارج شد.
  • نویسنده :
  • منبع :