19 دی: رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام یک فروند بالگرد هوافضای سپاه جهت مهار آتش سوزی به جنگل های سه روستای "گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد" خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، کاپیتان نوری رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع با بیان ادامه آتش سوزی در منطقه شمال غرب در جنگل‌های سه روستای "گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد" و تاکید معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل  وزارت دفاع در خصوص پشتیبانی هوایی به موقع و به هنگام جهت اطفای حریق منابع طبیعی و محیط زیست گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با استانداری کردستان یک فروند بالگرد هوافضای سپاه جهت کمک به مهار آتش سوزی به این منطقه اعزام شده است و درحال عملیات اطفاء حریق می باشد.
خلبان محمد مهدی نوری آل آقا گفت: با توجه به گستردگی آتش سوزی در جنگل های این سه روستا "گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد" به منظور بیشترین استفاده از ظرفیت اطفاء حریق هوایی، دومین فروند بالگرد آماده اعزام به منطقه می باشد.
بر اساس این گزارش، صعب العبور بودن منطقه، مرزی بودن این جنگل ها و مین های جامانده از دوران جنگ تحمیلی کار اطفاء حریق را با مشکل مواجه کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :