19 دی: استاندار کردستان از مهار آتش در ۲ نقطه از جنگل‌های مریوان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا ساعات آینده آتش در نقطه باقی مانده نیز خاموش شود.
اسماعیل زارعی کوشا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل پوشش گیاهی متراکم در مریوان، امسال برای چندمین بار است که شاهد آتش سوزی در این منطقه هستیم.
وی یادآور شد: از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه آتش در دو سه نقطه از جنگل‌های مریوان آغاز شد و گروه‌های تخصصی منابع طبیعی، مردم و تشکل‌های مردمی تلاش زیادی برای اطفاء حریق کردند.
استاندار کردستان با بیان اینکه تمام امکانات از ۱۰ شهرستان استان برای اطفای حریق در مریوان مستقر شده است، افزود: قبل از ظهر جمعه تا حدود زیادی آتش مهار شده بود اما به دلیل وزش باد مجددا آتش سوزی آغاز شد.
زارعی کوشا ادامه داد: در حال حاضر با وجود اینکه وجود اینکه بالگرد مستقر شده مرتب در حال انجام عملیات است، هنوز در یک نقطه شاهد آتش سوزی هستیم.
وی به پیگیری‌های مجدانه و رایزنی با وزیر کشور، رییس سازمان مدیریت بحران و منابع طبیعی کشور برای اطفا آتش اشاره کرد و گفت: تمام امکانات مورد نیاز، از جمله استفاده از یک تا دو بالگرد دیگر تامین می‌شود و امیدواریم موفق به اطفای حریق در یک نقطه باقی مانده شویم.
استاندار کردستان از عزم مردم و اعلام آمادگی آنان برای کمک به اطفای حریق تقدیر کرد و از نیروهای مردمی خواست همه کارها تحت مدیریت مدیریت بحران و دستگاه‌های شهرستان مریوان انجام شود.

  • نویسنده :
  • منبع :