19 دی: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: برق ۵۰ سازمان ملی و استانی پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد و اداره هایی که همکاری نکرده‌اند به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند.
به گزارش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، این شرکت ضمن هشدار به اداره هایی که همکاری لازم را در اجرای طرح‌های مدیریت بار نداشته‌اند، فهرست اسامی اداراتی که اقدام به اجرای مصوبه هیات دولت در خصوص مدیریت مصرف برق نکرده‌اند، به مراجع ذی‌ربط اعلام و برق ۵۰ سازمان ملی و استانی پرمصرف دیگر قطع شد.
این شرکت با قدردانی از همراهی عموم مشترکان برق شهر تهران در مدیریت مصرف انرژی و کاهش بار شبکه در ساعت های اوج بار و همچنین تداوم موج گرما در کشور، لزوم صرفه‌جویی هرچه بیشتر در مصرف برق را مورد تأکید قرار داد.
تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بر روی عدد ۲۴ یا ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دور کند کولر آبی، خودداری از استفاده هم‌زمان از وسایل برقی پرمصرف، شست و شو و اتوکشی لباس و استفاده از ماشین ظرف‌شویی در ساعت های ابتدایی یا پایانی روز، استفاده حداکثری از روشنایی روز، جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف با لامپ‌های فوق کم‌مصرف LED، بسته‌بودن درب اتاق‌های بدون استفاده در زمان فعالیت سامانه‌های سرمایشی و استفاده از برنامه‌های کوتاه‌مدت و شستشوی سریع با دمای پایین ماشین لباسشویی، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به کاهش مصرف برق کمک کند.

  • نویسنده :
  • منبع :