19 دی: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی جزئیات حادثه قطع مچ دست یک دختر بجه بر روی پله برقی منطقه ۱۶ را تشریح کرد.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با حضور در محل حادثه شب که منجر به سقوط یک دختر بچه 9 ساله از پله برقی و قطع مچ دست چپ او شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت 19:53 جمعه شب در این محل (خیابان تختی، خیابان بیست و دوم) پله برقی عابر پیاده حادثه دلخراشی رخ داد و به محض اطلاع، نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه 83 به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به ازدحام جمعیت در محل این حادثه افزود: دختر بچه 9 ساله در آغوش مادرش بود و متاسفانه در این حادثه قسمت قطع شده (مچ دست چپ این دختر) در پله برقی گیر کرده بود که عوامل آتش‌نشانی در مدت کوتاهی با ایجاد یک فاصله قطعه جدا شده از بدن را به همراه کودک به مراکز درمانی اعزام کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه پله‌برقی ها در تهران بازدید دوره‌ای دارند و این پله برقی جزو پله‌برقی‌های هوشمند بوده است، گفت: در زمان بروز چنین حوادثی نیاز به توقف دستی توسط فرد وجود ندارد و خود دستگاه به صورت هوشمند متوقف می‌شود.
ملکی با اشاره به اینکه آخرین بازدید از این پله برقی یازدهم مرداد ماه بوده است، تصریح کرد: این بازدید در چند روز گذشته انجام شده و در حال حاضر نیز با درخواست سازمان زیباسازی برای انجام کارهای کارشناسی توسط کارشناسان، پله برقی متوقف شده و بی‌تردید هرگونه کوتاهی رخ بدهد حتما تدابیر لازم از سوی مسئولان اتخاذ خواهد شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم پله برقی‌ها خدمتگزار و تسهیل‌کننده رفت و آمد شهروندان هستند اما اصولی دارند که باید حتما مورد عنایت و توجه قرار گیرد؛ به عنوان مثال در هنگام استفاده از پله برقی‌ها، کودکان را باید حتما بغل یا دست آنها را بگیرند.
وی ادامه داد: کفش‌های تابستانی که انگشتانشان بیرون هستند احتمال درگیر شدنشان وجود دارد همچنین کالسکه بچه‌ها را حتما باید مراقبت ویژه شود. روی پله برقی‌ها علائم هشدار و طرز استفاده از پله‌برقی‌ها نصب شده است و روی این پله نیز این علائم نصب شده است و امیدواریم با رعایت اصول ایمنی از بروز این حوادث جلوگیری کنیم.
ملکی گفت: بی‌تردید دستگاه‌های متولی پس از بررسی‌های لازم نتایج را اعلام خواهند کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :